| کد خبر: 207596 |

مرز بازرگان در آستانه بازگشایی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به رعایت موارد مطرح‌شده از سوی وزارت بهداشت برای بازگشایی مرز بازرگان گفت: در صورت تکمیل‌شدن اقدامات در قالب این چک‌لیست، این مرز بازگشایی خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به رعایت موارد مطرح‌شده از سوی وزارت بهداشت برای بازگشایی مرز بازرگان گفت: در صورت تکمیل‌شدن اقدامات در قالب این چک‌لیست، این مرز بازگشایی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ارسلان شکری افزود: بخش قابل توجهی از این اقدامات با همکاری فرمانداری ماکو، مدیر مرز بازرگان، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و همه ادارات اجرایی شده‌است.

وی راه‌‍اندازی دستگاه‌های ضدعفونی در مرز بازرگان را از جمله موارد مهم این چک لیست برشمرد و اضافه کرد: موارد درج‌شده در این چک لیست در حال اتمام است و اگر ارزیابی صورت گیرد، می‌توان به بازگشایی مرز بسیار امیدوار بود.

وی با اشاره به درخواست مردم پیرانشهر برای اعمال محدودیت در سایت تخلیه و بارگیری تمرچین، بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ کامیون در این سایت وجود دارد و روزانه حدود ۳۰۰ کامیون برای صادرات تخلیه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر هم تصمیمی برای تعطیلی این پایانه باشد، چهار تا پنج  روز طول می‌کشد که تخلیه سایت صورت گیرد که البته این امر به صادرات ضربه می‌زند.

«شکری»، با اشاره به دستورالعمل جدید در خصوص فعالیت ۲۴ ساعته پایانه‌های بار در استان گفت: پایانه‌های بار و سیمان در استان به‌طور کامل ضدعفونی شده و رانندگان به بیرون از سایت هدایت شده‌اند که این امر موجب بهبود وضعیت بهداشتی این پایانه‌ها شده‌است.

وی یکی دیگر از تمهیدات اندیشیده‌شده برای ضدعفونی کامیون‌های حامل بار در استان را راه‌اندازی محل‌های ضدعفونی در ورودی شهرها عنوان کرد و افزود: این امر در سه محور شهید کلانتری، مسیر مهاباد و مسیر سلماس در حال مقدمه‌سازی است.

وی اضافه کرد: مقدمات سخت‌افزاری این امر مهیا شده و در صورت اختصاص محلول ضدعفونی برای این محل‌ها از سوی فرمانداری ارومیه، این گیت‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: راه‌اندازی این گیت‌ها در تمامی ورودی شهرهای استان بسیار هزینه‌بر بوده و در این راستا باید فرمانداران و شهرداران به این نهاد کمک کنند.

شکری با اشاره به اینکه برخی فرمانداران، پایانه‌های مسافربری را تعطیل کرده‌اند، اظهار کرد: این امر در برخی شهرها نظیر تکاب و مهاباد انجام شده ولی برای جلوگیری از سوء‌استفاده رانندگان، فرمانداران باید به ما اطلاع بدهند تا ما صورت وضعیت این شهرستان‌ها را ببندیم تا آنها نتوانند مسافر جابجا کنند.

به گزارش ایرنا، مرزهای ایران در پی شیوع بیماری کرونا بسته شده ولی تمهیدات بهداشتی برای بازگشایی این مرزها ادامه دارد؛ طبق دستور استاندار آذربایجان غربی، انتقال مسافر به ۲ طرف مرز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.