| کد خبر: 207367 |

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی استان زنجان:

صادرکنندگان از ارسال کالای تجاری به مرز بازرگان خودداری کنند

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برخلاف موارد مطرح‌ شده در رسانه‌ها، مرز بازرگان همچنان به روی تجار ایرانی بسته است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برخلاف موارد مطرح‌ شده در رسانه‌ها، مرز بازرگان همچنان به روی تجار ایرانی بسته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی رنگ‌رونا، با اشاره به درج خبری در رسانه‌ها پیرامون مذاکره وزیر تجارت ترکیه با رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران مبنی بر بازگشایی مرزهای ترکیه، اظهار کرد: این موافقت شامل حال صادرکنندگان ایرانی نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر صادرکنندگان از ارسال کالای تجاری به مرز بازرگان جدا خودداری کنند؛ موافقت صورت گرفته از سوی ترکیه، صرفا برای کامیون‌های ترانزیتی ایرانی بوده که از اروپا به مقصد ایران در حال حرکت بودند.

وی با بیان اینکه این کامیون‌ها متوقف در مرزهای بلغارستان، گرجستان و بندر مرسین بودند، گفت: مجوز صادره برای رانندگان ترانزیتی حاضر در مرزهای مذکور بوده تا با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای وارد کشور شوند.

رنگ‌رونا با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع، مرز بازرگان همچنان برای صادرات کالاهای ایرانی بسته است، تصریح کرد: صادرکنندگان به جد از ارسال کالاهای صادراتی به این پایانه مرزی تا اطلاع بعدی اجتناب کنند تا دچار خسارت‌ نشوند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی در حوزه اقتصادی با توجه به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در کنار لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در حوزه سلامت و رعایت اصول بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش اقتصادی نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات مهمی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.