|
کد خبر:
97588
|
اجرای وسیع اولین آزمون جادهای خودروهای هوشمند در چین
تین نیوز| شرکت نیمههادی NXP و دانشگاه Tongji اخیراً پشتیبانی خود برای پیادهسازی و انجام نخستین آزمون نوآورانه جادهای در ابعاد بزرگ در چین را از طریق یک آزمایشگاه مشترک اعلام کردهاند.
به عنوان بخشی از برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای، این آزمون جادهای به عنوان زیربنایی برای توسعه حملونقل هوشمند و استانداردهای ارتباطات خودرو به خودرو در چین به کار گرفته خواهد شد.
NXP و شریک تجاریاش Cohda Wireless، فناوری ارتباطات خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت (V2X) را برای خودروها و زیرساختهای کنار جادهای تامین میکنند. آزمون جادهای، دادههای ارتباطات V2X را به صورت لحظهای از طریق چندین سناریوی آزمون شامل معیارهایی برای ایمنی فعال، مدیریت ترافیک و خدمات اطلاعاتی جمع آوری خواهد کرد.
راهاندازی آزمایش جادهای نشان دهندهی نقطه عطف مهمی برای برنامه نمایشی خودروی مرتبط هوشمند شانگهای است. برنامهای که در اکتبر سال 2015 آغاز شده است، اکنون در مرحله اول خود تقریباً 200 خودرو شرکت، یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی چین و همچنین دیگر خودروسازان شرکت کننده در این برنامه را شامل میشود.
با پیوستن خودروسازان دیگر به برنامه، هدف این است که تا قبل از سال 2017 تعداد 1000 دستگاه خودروی مرتبط هوشمند در برنامه مشارکت کنند و این تعداد تا قبل از پایان سال 2019 و 2020، به ترتیب به 5000 و 10000 دستگاه خودرو برسد.
اعلام امروز NXP و دانشگاه Tongji برای پشتیبانی از آزمایش نوآورانه جاده ای V2X آخرین مورد از بسیاری رویدادهای مهمی است که از بنیانگذاری آزمایشگاه مشترک NXP و دانشگاه Tongji در سال گذشته رخ دادهاند.
به منظور توسعه راهکارهای خاص خودروهای مرتبط برای بازار چین، این آزمایشگاه از فناوریهای پیشرفته NXP و همچنین از تخصص بالای صنعت خودروسازی استفاده میکند.
هم تجهیزات درونخودرویی و هم تجهیزات کنار مسیر که در آزمون جادهای به کار گرفته میشوند، از جدید ترین نسل راه حل NXP به نام RoadLINK استفاده میکنند. فناوری RoadLINK بر اساس پروتکل ارتباطات بیسیم IEEE 802.11p بنا گذاشته شده است و توانمندیهای آن با آزمونهای انجام شده در ده سال اخیر توسط دولتهای آمریکا و چندین کشور اروپایی و همچنین مؤسسات تخصصی به اثبات رسیده است.
با استفاده از پروتکل تایید شده IEEE 802.11p به جای شبکههای ارتباطات سلولی که کندتر و کمتر قابل اعتماد هستند، راه حل RoadLINK، از کارآیی کامل و قطعی برای کاربردهای ایمنی و حیاتی برخوردار است و در عین حال سطح بالاتری از امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را ارایه میدهد.
Lizhang نماینده شرکت NXP در چین بزرگ میگوید: «ما از همکاری با SAIC و دانشگاه Togji برای پیشبرد بیشتر برنامه نمایش خودرو مرتبط هوشمند شانگهای خشنود هستیم. توسعه سامانههای حملونقل هوشمند برای ساختن شهرهایی پایدار کاملاً حیاتی است. به عنوان یک پیشرو جهانی در زمینه ارایه راهحلهای امن برای خودروهای مرتبط و خودران، NXP مفتخر است که فناوری قابل اطمینان RoadLink و همچنین تخصص بالای خود در صنعت خودرو را برای خلق سامانههای حملونقل هوشمند در سطح جهانی برای چین ارائه میدهد».
Zou Qingquan مدیر ارشد برنامه خودرو مرتبط هوشمند شرکت خودروسازی SAIC میافزاید: «شرکت SAIC یکی از اولین شرکتهای خودروسازی است که به سمت پیادهسازی خودروهای مرتبط هوشمند حرکت کرده و به صورت فعال در جهت ترویج توسعه و بکارگیری فناوری V2X اقدام کرده است.
ما مشتاقانه به دنبال ادامه همکاری با شرکای صنعتی خود هستیم تا برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای را پیش ببریم.»
پروفسور Wang Ping مدیر برنامه خودرو مرتبط هوشمند در دانشگاه Tongji بیان میکند: «آزمون جادهای در مقیاس وسیع، یک گام مهم در پیشرفت برنامه نمایش است. ما به همکاری با NXP و شرکت خودروسازی SAIC ادامه میدهیم تا نیازهای بازار چین را برآورده کرده و از توسعه صنعت خودروی هوشمند در چین پشتیبانی کنیم».
خودروهای مرتبط و هوشمند و زیرساخت حملونقل هوشمند، میتوانند در کاهش تصادفات، بهبود کارآیی ترافیک و کاهش آلودگی ناشی از تردد خودروها به طور چشمگیری موثر باشند. NXP در زمینه فناوری امن خودروی مرتبط از طریق راه حل RoadLINK خود در جهان پیشرو میباشد. RoadLINK با نتایج تایید شده آزمونهای جادهای در بازارهای بزرگ جهانی مانند آمریکا و اروپا و همچنین با بیش از یک میلیون کیلومتر رانندگی در شرایط آزمون، از تأئیدات گستردهای برای سطح بالای امنیت خود و قابلیت تعامل و مقیاسپذیری برخوردار است.
در ماه مارس 2016 از NXP به عنوان همکار وزارت حملونقل آمریکا برای تامین راهحلهای V2X در برنامه چالش شهر هوشمند نام برده شد و در ماه آوریل، خودروهای سنگین خودران مجهز به RoadLINK در یک رویداد سازمانیافته توسط وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند با هدف نشان دادن مزایای اقتصادی، مدیریت ترافیک و ایمنی که در ذات راهکارهای مبتنی بر ارتباطات V2X وجود دارند، به صورت موفقیتآمیزی فناوری رانندگی خودکار را در برنامه قطار جادهای کامیونهای اروپا به نمایش گذاشتند که در آن تعداد چهار دستگاه از شش دستگاه خودرو مشارکتکننده در برنامه به RoadLink مجهز بودهاند.
علاوه بر این، NXP و شرکت Cohda Wireless فناوری V2X خود را برای شرکت Delphi تامین میکنند که قرار است تا پایان سال جاری بر روی اولین خودروهای مجهز به این فناوری در آمریکا پیادهسازی شوند.
به عنوان بخشی از برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای، این آزمون جادهای به عنوان زیربنایی برای توسعه حملونقل هوشمند و استانداردهای ارتباطات خودرو به خودرو در چین به کار گرفته خواهد شد.
NXP و شریک تجاریاش Cohda Wireless، فناوری ارتباطات خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت (V2X) را برای خودروها و زیرساختهای کنار جادهای تامین میکنند. آزمون جادهای، دادههای ارتباطات V2X را به صورت لحظهای از طریق چندین سناریوی آزمون شامل معیارهایی برای ایمنی فعال، مدیریت ترافیک و خدمات اطلاعاتی جمع آوری خواهد کرد.
راهاندازی آزمایش جادهای نشان دهندهی نقطه عطف مهمی برای برنامه نمایشی خودروی مرتبط هوشمند شانگهای است. برنامهای که در اکتبر سال 2015 آغاز شده است، اکنون در مرحله اول خود تقریباً 200 خودرو شرکت، یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی چین و همچنین دیگر خودروسازان شرکت کننده در این برنامه را شامل میشود.
با پیوستن خودروسازان دیگر به برنامه، هدف این است که تا قبل از سال 2017 تعداد 1000 دستگاه خودروی مرتبط هوشمند در برنامه مشارکت کنند و این تعداد تا قبل از پایان سال 2019 و 2020، به ترتیب به 5000 و 10000 دستگاه خودرو برسد.
اعلام امروز NXP و دانشگاه Tongji برای پشتیبانی از آزمایش نوآورانه جاده ای V2X آخرین مورد از بسیاری رویدادهای مهمی است که از بنیانگذاری آزمایشگاه مشترک NXP و دانشگاه Tongji در سال گذشته رخ دادهاند.
به منظور توسعه راهکارهای خاص خودروهای مرتبط برای بازار چین، این آزمایشگاه از فناوریهای پیشرفته NXP و همچنین از تخصص بالای صنعت خودروسازی استفاده میکند.
هم تجهیزات درونخودرویی و هم تجهیزات کنار مسیر که در آزمون جادهای به کار گرفته میشوند، از جدید ترین نسل راه حل NXP به نام RoadLINK استفاده میکنند. فناوری RoadLINK بر اساس پروتکل ارتباطات بیسیم IEEE 802.11p بنا گذاشته شده است و توانمندیهای آن با آزمونهای انجام شده در ده سال اخیر توسط دولتهای آمریکا و چندین کشور اروپایی و همچنین مؤسسات تخصصی به اثبات رسیده است.
با استفاده از پروتکل تایید شده IEEE 802.11p به جای شبکههای ارتباطات سلولی که کندتر و کمتر قابل اعتماد هستند، راه حل RoadLINK، از کارآیی کامل و قطعی برای کاربردهای ایمنی و حیاتی برخوردار است و در عین حال سطح بالاتری از امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را ارایه میدهد.
Lizhang نماینده شرکت NXP در چین بزرگ میگوید: «ما از همکاری با SAIC و دانشگاه Togji برای پیشبرد بیشتر برنامه نمایش خودرو مرتبط هوشمند شانگهای خشنود هستیم. توسعه سامانههای حملونقل هوشمند برای ساختن شهرهایی پایدار کاملاً حیاتی است. به عنوان یک پیشرو جهانی در زمینه ارایه راهحلهای امن برای خودروهای مرتبط و خودران، NXP مفتخر است که فناوری قابل اطمینان RoadLink و همچنین تخصص بالای خود در صنعت خودرو را برای خلق سامانههای حملونقل هوشمند در سطح جهانی برای چین ارائه میدهد».
Zou Qingquan مدیر ارشد برنامه خودرو مرتبط هوشمند شرکت خودروسازی SAIC میافزاید: «شرکت SAIC یکی از اولین شرکتهای خودروسازی است که به سمت پیادهسازی خودروهای مرتبط هوشمند حرکت کرده و به صورت فعال در جهت ترویج توسعه و بکارگیری فناوری V2X اقدام کرده است.
ما مشتاقانه به دنبال ادامه همکاری با شرکای صنعتی خود هستیم تا برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای را پیش ببریم.»
پروفسور Wang Ping مدیر برنامه خودرو مرتبط هوشمند در دانشگاه Tongji بیان میکند: «آزمون جادهای در مقیاس وسیع، یک گام مهم در پیشرفت برنامه نمایش است. ما به همکاری با NXP و شرکت خودروسازی SAIC ادامه میدهیم تا نیازهای بازار چین را برآورده کرده و از توسعه صنعت خودروی هوشمند در چین پشتیبانی کنیم».
خودروهای مرتبط و هوشمند و زیرساخت حملونقل هوشمند، میتوانند در کاهش تصادفات، بهبود کارآیی ترافیک و کاهش آلودگی ناشی از تردد خودروها به طور چشمگیری موثر باشند. NXP در زمینه فناوری امن خودروی مرتبط از طریق راه حل RoadLINK خود در جهان پیشرو میباشد. RoadLINK با نتایج تایید شده آزمونهای جادهای در بازارهای بزرگ جهانی مانند آمریکا و اروپا و همچنین با بیش از یک میلیون کیلومتر رانندگی در شرایط آزمون، از تأئیدات گستردهای برای سطح بالای امنیت خود و قابلیت تعامل و مقیاسپذیری برخوردار است.
در ماه مارس 2016 از NXP به عنوان همکار وزارت حملونقل آمریکا برای تامین راهحلهای V2X در برنامه چالش شهر هوشمند نام برده شد و در ماه آوریل، خودروهای سنگین خودران مجهز به RoadLINK در یک رویداد سازمانیافته توسط وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند با هدف نشان دادن مزایای اقتصادی، مدیریت ترافیک و ایمنی که در ذات راهکارهای مبتنی بر ارتباطات V2X وجود دارند، به صورت موفقیتآمیزی فناوری رانندگی خودکار را در برنامه قطار جادهای کامیونهای اروپا به نمایش گذاشتند که در آن تعداد چهار دستگاه از شش دستگاه خودرو مشارکتکننده در برنامه به RoadLink مجهز بودهاند.
علاوه بر این، NXP و شرکت Cohda Wireless فناوری V2X خود را برای شرکت Delphi تامین میکنند که قرار است تا پایان سال جاری بر روی اولین خودروهای مجهز به این فناوری در آمریکا پیادهسازی شوند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.