| کد خبر: 95642 |

نوبخت: فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز تا هفته دولت بهره برداری می شود

تین‌نیوز| معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار امیدواری کرد: فاز دوم خط یک قطارشهری تبریز تا هفته دولت امسال آماده ارائه خدمات به شهروندان شود.

 

 محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جریان بازدید از کارگاه پروژه ایستگاه خط یک تبریز ( میدان ساعت ) با بیان اینکه قطار شهری درقالب برنامه همکاری مشترک دولت و شهرداری اجرا می شود، گفت: تا زمان حاضر 15هزار میلیارد ریال برای قطار شهری تبریز سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در زمینه قطار شهری فعالانه عمل کرده است، اظهارکرد: به عنوان نماینده دولت اعلام می کنم به تعهدات خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

نوبخت بر همین اساس از اختصاص 200 میلیارد ریال برای قطار شهری تبریز خبرداد و گفت: با همکاری دولت و شهرداری روند اجرایی این پروژه سرعت می گیرد.

قطار شهری تبریز دارای چهار خط است که عملیات حفاری تونل خط یک به طول 18 کیلومتر پایان یافته و شش کیلومتر اول آن نیز در حال خدمات رسانی به مردم است.

خط یک این پروژه به طول 17.2 کیلومتر با 18 ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و 29بهمن، خیابان امام خمینی (ره)، چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می شود و حدود هشت کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی و با دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود 16ـ 25 متری در حال حفاری می باشد.

خط سوم به طول حدود 15 کیلومتر و شامل 14 ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان بزرگ آذربایجان و خیابان انقلاب، از طریق میدان دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های بین شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسائی ختم می شود.

خط چهارم این پروژه نیز به طول 10 کیلومتر شامل 10 ایستگاه به شکل حلقوی در مرکز شهر سه مسیر فوق الذکر را به هم ارتباط می دهد.

دکتر نوبخت امروز در همایشی با حضور اعضای شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تبریز سخنرانی می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با شرکت در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی سخنرانی خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.