| کد خبر: 84526 |

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با تین‌نیوزمطرح کرد:

◄ برنامه شهرداری تهران در صورت آزادسازی زمین ایستگاه راه‌آهن

تین نیوز| سخنگوی شورای شهر تهران از برنامه شهرداری در صورت آزادسازی زمین ایستگاه راه‌آهن خبر داد و گفت: با آزادسازی زمین 500 هکتاری ایستگاه راه‌آهن از طریق بودجه شهرداری، 70 درصد این مساحت به فضای سبز و 30 درصد مابقی به مراکز خدماتی تبدیل خواهد شد.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به انتقال ایستگاه راه‌آهن به خارج شهر تهران ضمن اعلام موافقت خود با دلایل شهردار تهران در این مورد اظهار داشت: بیش از 70 درصد این زمین به فضای سبز، 30 درصد مابقی تبدیل به مراکز خدماتی و درآمد حاصل از این مراکز صرف هزینه نگهداری فضای سبز خواهد شد.
 
وی افزود: با خروج ایستگاه راه‌آهن بیش از 500 هکتار فضا در شهر ایجاد می‌شود و درصورتی‌که شهرداری تهران قادر به تأمین هزینه آزادسازی زمین ایستگاه از طریق بودجه خود نباشد از محل بارگذاری با شرکت راه‌آهن تسویه حساب می کند.

این عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل تصریح کرد: برخی از اماکن مانند نمایشگاه بین‌المللی، راه‌آهن و فرودگاه به دلیل نقش محوری و ایجاد تمرکز جمعیت، ترافیک و آلودگی هوا باید از شهر خارج شوند. زیرا هرچه این مراکز در حاشیه شهر باشند، ترافیک در داخل شهر روان‌تر و میزان آلودگی هوا کمتر می‌شود.

قناعتی خاطرنشان کرد: نفع این کار به مردم شهر می‌رسد، همان‌طور که پس از انتقال پروازهای خارجی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام (ره)، 50 درصد ترافیک منطقه جنوب غرب تهران کاهش یافت.
 
 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خلائق جان محتاجان!! 0 0

    … نفع این کار به مردم شهر می‌رسد، همان‌طور که پس از انتقال پروازهای خارجی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، ۵۰ درصد ترافیک منطقه جنوب غرب تهران کاهش یافت.!!!! - _ نامتخصصان مغرض هم خودشان می دانند چه برسد به متخصصان خادم از عواقب حماقت های مکرّر در توسعه غیربومی و تمدن وارداتی شهری واقف هستند…، که قانون افزایش فواصل دستیابی به اماکن ضروری رابطه مستقیم با زیان عمومی و در عین حال ارتباط با سوداگری و منافع شخصی چند نفر دنیاپرست دارد. فرودگاه مهرآباد و رآه آهن از ابتدا در فاصله متناسب با تراکم شهر قرار داشتند که شهر فروشان و سلامت فروشان سالها با حق عمومی کاسبی کردند. در حال حاضر هم هر احمق نامغرض میداند که فاصله فرودگاه و راه آهن هرچه دورتر برود باز مردم محبوس در تمدن متراکم و دورانداحته شده از تمدن اسلامی و بومی خود، باز هم باید چند برابر همان مسیر را در رفت و آمد باشند. این بازار یعنی زیان ملی و آلودگی و هزینه های چند صد برابر و در عین حال درآمد و سوداگری جان و مال مردم تهران توسط چند نفر دنیاپرست که سالها چسبیدند به فروش تراکم و ساخت کلانشهر چندین طبقه تا جایی که حاشیه شهر در موقعیّت مرکز شهر نمایان شود و از این حاشیه ها انواع درآمدهای حرام را به خورد خودشان دهند و به این ترتیب با تبعیت محض و تقلید احمقانه از فرهنگ و تمدن و حقوق و اقتصاد غربی، از نعمات داشتن هوای پاک و آسمان صاف و آب گوارا و رودخانه ها و جوی های جاری که تامین کننده رطوبت لازمه برای حیات تمام موجودات است برای همیشه خود را محروم ساختند و به جای آن شهر متراکم خشک و کشنده و نامرطوب و سرتاپا بتون و سیمان و گرد و خاک ناشی از آنها را به جای غذای آب گوارا و غذای سالم به خورد خودشان دادند. … خلائق آنچه قدر است لایق … نوش جان محتاجان مال دنیا!!

  • مهدی 0 0

    نمیشه ایستگاه راه آهن رو زیر زمینی کرد؟؟؟؟؟؟؟