| کد خبر: 80374 |

شهردار کرمان عنوان کرد:

◄ تلاش برای افزایش بودجه مترو کرمان

تین نیوز | شهردار کرمان از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در ساخت و تکمیل مترو این شهر، خبر داد و گفت: با ورود قرار گاه خاتم الانبیاء قطعا این پروژه با سرعت بیشتری ساخته و تکمیل می شود.

علی بابایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بودجه مطلوب مترو این شهر را در برنامه‌ی ششم توسعه لحاظ کنیم، اظهار کرد: تا زمان اجرای پروژه مترو، جمعیت کرمان به بالای یک میلیون نفر می رسد. قرارگاه خاتم با حضور در کرمان، منطقه‌ جنوب‌شرق کشور را پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و توانمند کارخانه‌ی قرارگاه خاتم در کرمان این قرارگاه می تواند در استان‌های هرمزگان، یزد، سیستان‌ و ‌بلوچستان و حتی خراسان جنوبی را پوشش دهد و علاوه بر استان کرمان، پروژه‌های مختلف عمرانی را در این استان‌ها اجرا نماید.

شهردار کرمان در خصوص ضرورت ساخت متروی این شهر اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان، ساخت مترو در شهر کرمان از توجیه اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار است، لذا تسریع در ساخت آن قطعا در حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مترو بهترین مد حمل‌ و نقل عمومی است، گفت: با توجه به اینکه ساخت مترو نیاز به زمان زیاد دارد، قطعا تا پایان عملیات ساخت و تکمیل پروژه مترو این شهر، جمعیت کرمان به بالای یک میلیون نفر افزایش خواهد داشت.

بابایی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بودجه مطلوب متروی کرمان را در برنامه‌ ششم توسعه لحاظ شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان می‌توانند نقطه‌نظرات خود در خصوص مترو و سایر پروژه‌ها را با شهرداری کرمان و یا معاونت فنی عمرانی استانداری در میان گذاشته و اطمینان داشته باشند که به طرح های آنها توجه ویژه ای خواهد شد.

قرار داد همکاری مترو کرمان با قرار گاه خاتم الانبیاء در روز دهم آبان ماه سال جاری منعقد شد، که با اجرای آن قطعا تحول عظیمی در بخش حمل و نقل این شهر ایجاد می شود. هزینه ساخت مترو کرمان حدود 10 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است، که بخشی از منابع مالی به منظور اجرای طرح مترو در کرمان از محل های مختلف تامین می شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.