| کد خبر: 60238 |

رییس شورای حمل ونقل استان گلستان:

سرمایه گذارانی برای مشارکت در ساخت آزادراه نوکنده - آشخانه اعلام آمادگی کردند

تین نیوز | رییس شورای حمل و نقل استان گلستان از اعلام آمادگی سرمایه گذارانی برای مشارکت در ساخت آزادراه نوکنده - آشخانه خبر داد و گفت: این سرمایه گذاران قرار است در قالب مشارکت های سرمایه گذاری BOT و بدون هیچ گونه مشارکت بخش دولتی این پروژه را به اجرا درآورند.
 
علی بخش رستمی در جلسه بررسی وضعیت و چگونگی حمایت از طرح های بزرگ اقتصادی استان افزود: قراردادهای ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) یکی از روش هایی است که در سال های اخیر در جهت آزادسازی اقتصادی، جلب سرمایه های خارجی و دسترسی به تکنولوژی پیشرفته مورد توجه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته و به بخش دولتی این امکان را می دهد که بتواند منابع مالی، مدیریت و توانایی های بخش خصوصی داخلی و خارجی را به سمت پروژه های زیربنایی سوق دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: طی نشست مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی روزهای گذشته، این سازمان حمایت همه جانبه خود را از احداث آزادراه نوکنده - آشخانه که منتج به خروج جاده ترانزیتی از جنگل گلستان می شود، اعلام کرد.

به گفته وی، این اتفاق مبارک و همچنین، رویکرد مثبت مقام عالی وزارت متبوع به مباحث زیست محیطی، نویدبخش آینده خوبی برای توسعه حمل و نقل استان خواهد بود.
وی با بیان این که هر موفقیتی در سایه همدلی و حمایت همه جانبه مردم و مسوولان از یکدیگر میسر خواهد شد گفت: آن چه امروز باعث شده که پروژه آزادراه نوکنده - آشخانه راه موفقیت و تائید خود را طی کند جز در سایه خرد جمعی و حمایت های همه جانبه مقامات ارشد استان به ویژه شخص استاندار، مجموعه معاونین و مشاورین و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به دست نیامده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر در تلاشیم که این پروژه مصوبه کمیسیون ماده 15 را دریافت کند، گفت: به حمایت های بیش از پیش مسوولان ارشد استان در آن مقطع نیز برای رسیدن به مرحله اجرای پروژه، نیازمندیم.

رییس شورای حمل و نقل گلستان اظهار کرد: در پی آن، سرمایه گذاران با پرداخت هزینه های احداث آزادراه، از عوارض این پروژه برای مدت معینی بهره مند خواهند شد.

رستمی دامه داد: بخشی دیگر از پروژه های ملی و مهم راهسازی استان نیز برای تامین اعتبار ارزی (فاینانس) در آینده ای نزدیک با تائید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال می شود تا شاهد اجرای موفقیت آمیز آن ها در استان باشیم.

ساخت آزادراه نوکنده به آشخانه باعث اتصال شش شهر بندرگز به بندرترکمن، آق قلا به گنبد، گنبد به کلاله و کلاله در استان گلستان به آشخانه در استان خراسان شمالی و کاهش حجم ترافیک عبوری مسیر موجود فعلی بین شهرهای مربوطه می شود.

مجوز ساخت این آزادراه از سال 1392 برای کاهش بار ترافیکی محور جنگل گلستان و افزایش ضریب ایمنی آن محور و اتصال استان گلستان به استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت.

این جلسه با حضور سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، مدیران کل مرتبط و سرمایه گذاران استان به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان  برگزار شد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه دارد که 244 کیلومتر بزرگراه، 742 کیلومتر راه اصلی، 344 کیلومتر راه فرعی و آسفالته و 3491 کیلومتر راه روستایی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.