| کد خبر: 54616 |

در سومین جشنواره مشکات عنوان شد:

◄ ۴۰ درصد علت مشکلات ترافیکی تهران، فرهنگی است

تین نیوز | معاون آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جشنواره آموزش شهروندی فرهنگ ترافیک گفت: 40 درصد از علت ترافیک شهر تهران وابسته به مشکل فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مراسم اختتامیه سومین جشنواره آموزش شهروندی فرهنگ ترافیک (مشکات) در برج میلاد، به همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم معاون آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه مهندسین ترافیک 40 درصد از علت ترافیک تهران را مشکل فرهنگی می دانند، گفت: تا من و شما اراده نکنیم معضل ترافیک در شهر تهران حل نخواهد شد.

جعفرپور با بیان اینکه در شهرداری ما خود این سوزن را به خود می کوبیم که برخی از کاستی ها ناشی از عملکرد شهرداری است، گفت: پس از اعلام فراخوان به منظور ارائه اثر در خصوص فرهنگ ترافیک، 150 هزار اثر دریافت شد.

وی تصریح کرد: شهری که به چهار نیاز اساسی شهروندان خود پاسخ ندهد، شهری قابل تقدیر نیست. زیبایی، آرامش، ایمنی و آرامش روانی از جمله مواردی است که در خصوص یک شهر قابل تقدیر باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفرپور اظهار کرد: آموزه های دینی و اجتماعی به ما می گوید این 4 نیاز حاصل نمی شود مگر در سایه حاکمیت نظم بر جامعه.

معاون آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: با توجه به المان های ترافیکی، به آنچه به آن نظم گفته می شود دست خواهیم یافت؛ مشروط بر اینکه تجربیات دیگر کشورها را در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  گفت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حق الناس را برای فرد تعدی کننده به همراه دارد.

وی افزود: آیا ترافیک مناسبتی با فرهنگ غنی ایرانی دارد؟ به گفته علمای قم برای رفع معضل ترافیک در ایران تبلیغ و تکرار تنها گزینه اصلاح رفتار ترافیکی در کشور خواهد بود. زیرا عمل ما از رفتار دیگران از اهمیت بالاتری برخوردار است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشکر از اداره کل آموزش های شهروندی سازمان حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: این سازمان کارهای بسیار بزرگی در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک صورت داده و می دهد.

امرودی افزود: علیرغم باور برخی از افراد جشنواره مشکات کمرنگ نمی شود اما انتظار تغییر رفتار از 100 هزار نفر در یک کشور کاملا بیهوده به نظر می رسد.

وی در پایان گفت: تجربه نشان داده چنانچه امری مورد توجه مردم قرار گیرد به رفتار بدل شده و با توجه به این نکته مهم اگر مردم تهران بخواهند رفتار ترافیکی خود را قطعا اصلاح خواهند کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.