در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:
◄ نظام فرسوده، انحصاری و مونوپلی " کارنه تیر " در اتاق ایران
تین نیوز | اولین مسئول "کارنه تیر" ایران با اشاره به استفاده از روش های فرسوده و راه اندازی سامانه های اینترنتی از سوی دایره امور کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با عملکرد مونوپلی، انحصاری و متمرکز این واحد، اتاق های استانی همچون آذربایجان شرقی علی رغم نزدیکی به مرز گمرکی از داشتن نمایندگی صدور کارنه تیر محروم هستند و متقاضیان جهت تهیه اسناد باید به ساختمان اتاق ایران در تهران مراجعه کنند.
حوراندخت عمادزاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به کاستی ها و استمرار بر انجام روش های نا مطلوب در خصوص صدور اسناد "کارنه تیر" اظهار داشت: در حال حاضر دایره امور "کارنه تیر" اتاق بازرگانی ایران، پاسخگوی بخش خصوصی نیست و از طرفی پس از گذشت 30 سال از سابقه صدور این اوراق، تمایلی برای استفاده از فناوری های مرسوم و الکترونیکی مانند سامانه های اینترنتی نشان نداده است.
وی افزود: یکی از مسائل سوال برانگیز، ارزش "کارنه تیر" خریداری شده از سوی اتاق بازرگانی ایران با ارز مرجع و فروش آن به متقاضیان به قیمت های مختلف است.
اولین مسئول کارنه تیر در ایران با بیان اینکه" اتاق حق دریافت وجه از شرکت های حمل و نقلی جهت برگزاری کلاس های آموزشی کارنه تیر را ندارد" تاکید کرد: در ازای واگذاری ضمانت نقدی یا معامله ای از سوی شرکت های حمل و نقلی نزد اتاق بازرگانی، این نهاد باید تمامی قوانین و نحوه تکمیل فرم کارنه تیر را در قالب بولتن یا از طریق سامانه ایترنتی به صورت رایگان اطلاع رسانی کنند.
این کارشناس و مشاور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت تصریح کرد: دایره امور "کارنه تیر" به صورت مونوپل و متمرکز در اتاق بازرگانی ایران و اقع در شهر تهران قرار گرفته است و اتاق های استانی همچون اصفهان و آذربایجان شرقی علی رغم نزدیکی به مرز گمرکی از داشتن نمایندگی صدور کارنه تیر محروم هستند و باید برای تهیه آن به ساختمان اتاق ایران مراجعه کنند. چرا؟
عمادزاده خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران در زمینه "کارنه تیر" اندیشه ای برای ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری همچنین استفاده از تفکرات جدید و به روز ندارد.
گفتنی است عمادزاده در حال حاضر به عنوان مشاور و کارشناس حوزه حمل و نقل و ترانزیت در حال یاری رسانی به شرکت های حمل و نقلی است و در گذشته مالک دو شرکت تهران تیر و راه گشا بار بوده است که پس از فروش این دو شرکت علت کناره گیری از حضور در عرصه ترانزیت را فضای غیر رقابتی و دست های پشت پرده در تصرف بارهای حجم بالا توصیف کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.