| کد خبر: 54475 |

تخلیه و بارگیری ۹۰ هزار تن کالا در بندر تجاری لنگه

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از تخلیه و بارگیری حدود 90 هزار تن کالا و رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت نفتی از ابتدای سالجاری تاکنون، خبر داد.

اسماعیل مکی زاده با ارایه گزارشی از عملکرد دوماه نخست سال 94 در بندر تجاری لنگه، گفت: طی مدت یاد شده، 87 هزار و724 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: طی این مدت، 247هزار و 63 تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: 38 هزار و 254 تن کالا در 2 ماهه نخست سالجاری از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته این مقام مسئول، طی سالجاری 18 هزار و 688 تن انواع کالا از این بندر ترانزیت شد.

مکی زاده افزود: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: امسال از طریق این بندر، یک هزار و 621 تن کالا صادر و یک هزار و 980 تن انواع کالا ترانزیت نفتی انجام شد که در هر دو بخش 100 درصد رشد را شاهد بودیم.
مکی زاده تصریح کرد: طی دوماه گذشته، 710 شناور تجاری و مسافری در اسکله های بندر تجاری لنگه پهلو گرفت و 39 تی ای یو کانتینر نیز با 92 درصد رشد عملیات در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی مجموع تردد از بندر لنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از ابتدای سال جاری تاکنون را 14هزار و 284 نفر اعلام کرد.

لازم به ذکر است، بندر لنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.