| کد خبر: 54099 |

ساماندهی موتورسیکلت‌های بازار تهران آغاز شد

تین نیوز | ساماندهی موتورسیکلت سواران بازار تهران در منطقه ۱۲ آغاز شد.

در گام نخست، ساماندهی موتورسیكلت سواران در این محدوده، بخشی از كار از سوی شهرداری تهران و بخشی نیز از سوی راهور تهران بزرگ انجام خواهد گرفت. انتظار می‌رود موتورسیكلت سواران نیز در این محدوده اهتمام ویژه‌ای به رعایت قوانین و آیین‌نامه رانندگی داشته و نظم و انضباط بیشتری را در این محدوده رعایت كنند. به گفته سیدجعفر تشكری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران، طرح انضباط اجتماعی یكی از موضوعات اجرایی در منطقه 12است. این طرح با هدف ارتقای كیفیت زندگی و افزایش ایمنی در دستور كار شهرداری تهران، فرماندهی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و در منطقه 12با رویكرد رسیدگی به وضعیت عابران پیاده، موتورسیكلت‌سواران، حمل بار و كالا و اجرای انضباط ترافیكی در محدوده بازار اجرایی می‌شود.

معاون شهردار تهران با تأكید بر اینكه مداوای قلب تهران به‌عنوان قطب تاریخی، گردشگری و اقتصادی پایتخت ضروری است كه شهرداری تهران اجرای این طرح را در دستور كار خود قرار داده است، تصریح كرد: پیش از این نیز چندین طرح ترافیكی در این منطقه مورد مطالعه قرار گرفته است.

تشكری هاشمی ادامه داد: طی سال گذشته ساماندهی چرخ‌دستی‌های حمل بار در محدوده بازار از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است. در عین حال ساماندهی موتورسیكلت سواران و اجرای طرح خط سفید نیز در این منطقه برنامه‌ریزی شده است.

طرح ساماندهی موتورسیكلت‌‌سواران درحالی اجرا می‌شود كه ورود موتورسیكلت‌های برقی به محدوده بازار و پیك موتوری‌ها از اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیك است. از سال گذشته ورود موتورسیكلت‌های برقی با جدیت در شهرداری تهران دنبال شده، به‌طوری كه در فراخوانی به شركت‌های سازنده اعلام كرد نیازمند حمایت شركت‌های سازنده است. در عین حال شهرداری تهران از مالكان موتورسیكلت‌های برقی در قالب طرح‌های حمایتی و یارانه‌ای حمایت خواهد كرد و تسهیلات شارژ و پاركینگ را به مالكان ارائه خواهد داد.

معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران ادامه داد: به ازای هر موتورسیكلت تا سقف 80درصد وام با كارمزد 2درصد ارائه و قریب به یك میلیون و 850هزار تومان هم برای خرید موتورسیكلت برقی پرداخت می‌شود. وی همچنین تصریح كرد: اكنون در مرحله تأیید محصولات در استاندارد هستیم و به محض تأیید، موتورسیكلت‌های برقی وارد محدوده بازار می‌شود. همچنین همزمان با اجرای این طرح به‌صورت تدریجی محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیكلت سواران در منطقه12 اعلام خواهد شد.

تشكری‌هاشمی همچنین از ایجاد مسیرهای دوچرخه در محدوده منطقه 12خبرداد و گفت: مطالعات این طرح از سال گذشته آغاز شده و به‌زودی ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق 6، 7، 11و 12با محوریت خدمات‌دهی در منطقه12ایجاد خواهد شد. به گفته معاون شهردار تهران، در آینده‌ای نزدیك دوچرخه در محدوده بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و پیاده‌راه‌ها نیز برای تردد دوچرخه‌سواران ساماندهی خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.