| کد خبر: 52107 |

◄ سهم ایمن سازی راه از کل ارزش ساخت آن در ایران چقدر است؟

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه" سهم ایمن‌سازی راه از کل ارزش ساخت آن بر اساس درآمد کشورها، بین دو تا شش درصد است" گفت: این میزان در ایران، کمتر از یک درصد است. 

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به ایمنی در راه های روستایی از لحاظ مهندسی و قانونی اظهار داشت: علیرغم سهم دو تا شش درصدی ایمن سازی و نگهداری از کل ارزش ساخت یک راه بر اساس درآمد کشورها (توسعه یافته شش درصد، کشورهایی با درآمدی نظیر ایران چهار درصد و کشورهایی با درآمدهای پایین تر دو درصد)، این سهم در ایران کمتر از دو درصد است و حتی بعضا به یک درصد نیز  نمی رسد.

وی در ادامه از سیاست وزارت راه و شهرسازی در راستای تامین ایمنی راه های روستایی مبنی بر نصب حفاظ مناسب بر سر قوس ها و آرام سازی ترافیک در خروجی ها همزمان با روسازی آسفالتی هزاران کیلومتر راه روستایی در سرار کشور خبر داد و گفت: با توجه به طول راه های روستایی کشور منابع مالی تامین هزینه های بهسازی و تجهیزات ایمنی بسیار محدود است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی کارشناسان ایمنی راه مبنی بر ارتقای رویه راه روستایی از خاکی به آسفالته بدون اصلاح هندسی و تغییرات فیزکی در گذشته تصریح کرد: این گفته ها، انکار ناپذیر است اما لزومی بر استفاده از رویه آسفالتی در مرمت راه های روستایی وجود ندارد.

واحدی با بیان اینکه "عامل بسیاری از حوادث در راه روستایی سرعت شناخته شده است" تاکید کرد: اگرچه استفاده از رویه آسفالتی در راه روستایی موجب کاهش محدودیت طرح نسبت به سطح ناهموار یا شنی می شود، اما طبق قانون این نوع راه ها مجاز به داشتن قوس و پیچ های عمودی و قائم، حتی شیب های بسیار تند هستند.

وی افزود: بنا به دلایلی نظیر تقاضای سفر، تردد خودرو و شاخص برخورداری از راه در تمامی استان های کشور، علاقه برای استفاده از آسفالت گرم در روسازی راه های روستایی افزایش یافته است در حالی که در سایر نقاط جهان از رویه های چیپ سیل و شنی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: زمانی که در مدل ارزش گذاری راه، یک تا دو درصد برای ایمن سازی در نظر گرفته شود، مشکلات ما در راه های روستایی نیز برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.