| کد خبر: 49552 |

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ آمار تلفات راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای بالاست / راهکارهای کاهش تصادفات روستایی

تین نیوز | عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه با بیان اینکه "میزان تلفات ناشی از تصادفات در راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای کشور در طرح نوروزی 94 بر اساس شاخص تردد بالاست" تصریح کرد: در صورت عدم توجه به اصلاح هندسی، کمبود تجهیزات ایمنی، نظارت بر سرعت و فرهنگ رانندگی در راه های روستایی با بحران جدی روربرو خواهیم شد.

علیرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از تصادفات در راه‌های روستایی بر اساس "تعداد خودرو-سفر" نسبت به سایر راه‌های کشور در طول طرح نوروزی 94 اظهار داشت: یکی از مشکلات راه های روستایی کشور، از گذشته تغییر شکل فیزیکی این نوع راه از خاکی و سنگلاخی به آسفالته بدون اصلاح شیب و پیچ های آن بوده است و تا به امروز فقط رویه آسفالت این نوع جاده بهسازی و تعویض شده است.

وی افزود: با آسفالته شدن راه روستایی و افزایش محدودیت سرعت از 30 کیلومتر به 80 کیلومتر، میل به سفر از آن راه افزایش یافت اما فیزیک، پیچ و شیب راه بر قوت بستر اولیه خود باقی مانده و عواملی چون خط کشی، تعداد گاردریل و سرعت گیر به مقدار لازم نصب نشده است.

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه بیان اینکه" در شرایط فعلی نمی توان تمام راه های روستایی را اصلاح هندسی کرد" تاکید داشت: باید توان ایمنی راه  و مدیریت سرعت در قالب تجهیز جاده به گاردریل به ویژه در نقاط پرتگاهی، مشخص کردن مسیرهای دو طرفه از طریق خط کشی حتی به صورت محدود، تجهیز نقاط حادثه خیز به سیستم های کاهنده سرعت بالا برود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اسبق پلیس راه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در راه های روستایی پر ترافیک مانند مرزن آباد-کلاردشت، حضور پلیس به صورت کیوسک مستقر یا گشت انتظامی و چراغ راهنمایی و رانندگی می تواند در بازدارنگی از افزایش سرعت تاثیر گذار باشد.

اسماعیلی با اشاره به فرهنگ ایمنی و رانندگی در روستاها بیان داشت: در برخی مناطق روستایی کشور از وانت به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی و حتی سرویس مدرسه استفاده می شود که حتی در صورت ایمن بودن راه روستایی نیز در اثر یک اتفاق کوچک جان نزدیک به 20 نفر به خطر می افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سهم قابل توجه تلفات موتورسواران در راه های روستایی نسبت به کل سهم 25 درصدی موتورسواران در تلفات رانندگی کشور، در حال حاضر راه های روستایی به دلیل نبود تجهیزات نظارتی، جولانگاه موتورسواران شده است و اگر برای ایمنی در جاده های روستایی فکر اساسی نشود در آینده نزدیک به یک بحران جدی تبدیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    تبدیل راه های روستایی خاکی به آسفالته مطابق توضیحات فوق باعثافزایش سوانح و تلفات قابل توجه روستاییان شده است در واقع هدف کسانی که آسفالت کردن راه های روستاییان را تعقیب می کنند نظیر مردم و مسئولین محلی و نمایندگان مجلس خدمت به مردم بوده است اینجا نقش مهندسین وزارت راه مهم است که این درخواست ها را ارزیابی کنند و صرفا با ریختن آسفالت به جنبه عوامانه موضوع اکتفا نکنند و جوانب مهندسی راه را مطابق توضیحات آقای اسماعیلی رعایت کنند ولی اکنون هم دولت فقط به مقدار کیلومتر آسفالت کردن راه ها توجه می کند و عملکرد خود را بر حسب همین شاخص می سنجد و آمار تلفات روستاییان را در شاخصهای خود لحاظ نمی کند و بازهم وزارت راه به دنبال قیر ارزان برای افزایش عملکرد آسفالت کردن راه هاست بدون توجه به مشخصات هندسی و علائم و … نمایندگان مردم در قانون بودجه را برای قیر رایگان می دهند تا درخواستهای آنها اجابت شود و رای بیشتری برای دوره بعد بگیرند و در عمل بجای خدمت به روستاییان با افزایش سوانح به آنها خدمتی نمی شود بلکه …