| کد خبر: 51826 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تمامی کالاهای فاقد بارنامه شناسایی می شوند

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با بیان اینکه" اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد موجب پوشش 100 درصدی بارنامه در کشور می شود،" گفت: با استفاده از نتایج این طرح، کالاها فاقد بارنامه و مسیرهای عبوری آنها، شناسایی و توسط پلیس از تردد این خودروها جلوگیری خواهد شد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اتمام طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای کشور اظهار داشت: این طرح در 28 ایستگاه و 100 نقطه از مسیرهای شریانی استان تهران با فعالیت یک هزار نیروی انسانی در ساعت 9 صبح روز یکشنبه همانند سایر استان های کشور به کار خود خاتمه داد. از اطلاعات به دست آمده مانند مشخصات راننده و سرنشینان، اسناد حمل، شرکت حمل و نقلی و هدف از سفر در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی کلان کشور استفاده خواهد شد.

وی با توجه به فعالیت خودروهای شخصی فاقد بارنامه و صورت وضعیت و تاثیر اطلاعات این در طرح بر آنها تاکید کرد: باید نتیجه آمارها در جهت پوشش 100 درصدی بارنامه، شناسایی کالاها فاقد بارنامه و  مسیرهایی که محل عبور آن کالاهاست به کارگرفته شود و توسط  پلیس جلوی حمل غیر قانونی آنها گرفته شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جمع آوری شده از این طرح در اختیار سامانه‌های برخط صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان و سیستم کنترل بارنامه و صورت وضعیت، سیستم برخط CMR و بانک های دیگر قرار می گیرد که با این اقدام، واقعیت ظرفیت فعلی حمل و نقل جاده ای کشور پایش و تعریف صحیحی از سطح سرویس جاده ها ارائه خواهد شد.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه" طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای در تهیه الگوهای سفر بسیار مهم است" بیان داشت: استفاده بهینه از سرمایه گذاری های صورت گرفته در حمل و نقل، ارتقای ایمنی، کاهش سوانح و اقتصادی شدن صنعت حمل و نقل از اهداف دیگر اجرای این طرح به شمار می رود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران یادآور شد: راه، یک سرمایه ملی است. لذا با استفاده از مزایای بارنامه و جلوگیری از عبور خودرهایی با وزن غیر مجاز می توان جلوی هدر رفت و تخریب این سرمایه ملی را گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.