| کد خبر: 49283 |

وزیر کار خبر داد:

تعاونی‌ها، جایگزین طرح مسکن مهر

تین نیوز | وزیر کار با اعلام اینکه در طرح جایگزین مسکن مهر، بخشی از کار به تعاونی‌ها واگذار می‌شود، گفت: اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک برای مقابله با بیکاری و اشتغالزایی دنبال می‌شود.

علی ربیعی با اعلام اینکه شعار وزارت تعاون، کار و رفاه در سال‌جاری با تعاون کار ایجاد می‌کنیم تا به رفاه برسیم است از گفت‌وگوهای اجتماعی پیرامون تعاون سخن گفت و افزود: در حوزه مسکن، طرح جایگزین مسکن مهر به زودی رونمایی خواهد شد.

وزیر کار گفت: این طرح حمایتی که با همکاری این وزارتخانه و وزارت مسکن در حال انجام است حاصل هشت ماه کار کارشناسی دقیق با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمین‌‌شناسان است که معضل مسکن قشر مستضعف را برطرف خواهد کرد.

ربیعی با اشاره به اجرای موفق طرح امنیت غذایی در کشور خاطرنشان کرد: کارهایی مانند این طرح که عقبه کارشناسی دارد موفق می‌شود و ما در این راستا باید کارهای بزرگ را برای خود هدف‌گذاری کنیم و به سمت آن جلو برویم، حتی اگر دیده نشویم.

وی با اشاره به طرح تکاپو و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌‌های کوچک و متوسط را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه مقام معظم رهبری هم در صحبت‌‌ها‌یشان به بنگاه‌‌های کوچک اشاره داشتند.

وزیر کار افزود: یکی از بهترین راه‌های رفع مساله رفع فقر و محرومیت تعاون است. رفع فقر و محرومیت در جامعه باید در قالب تعاون هدفگذاری شود بنابراین به جای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باید از مشارکت عمومی جامعه توسط تعاونی‌ها بهره‌مند شد. ربیعی ادامه داد: در بحث مسکن حمایتی بخشی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهیم داد و از این ظرفیت قطعا استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، صندوق‌‌های مسکن در قالب تعاونی‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اشکال جدیدی از تعاونی‌ها را رونمایی کنیم، افزود: در کنار این مساله با تعاونی‌های منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی تعامل ایجاد شود و به نوعی مرکز مطالعات منطقه‌‌ای تعاون در ایران پایه‌‌گذاری گردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.