| کد خبر: 32980 |

راه آهن برای کاهش ترافیک تهران - کرج خدمات دهی خود را افزایش داد

تین نیوز |  دبیرشورای ترافیک و حمل و نقل استان البرز اعلام کرد:با پیوستن چهار رام قطار جدید به تعداد سرویس های شرکت راه آهن در ایستگاه حسین آباد کرج - تهران ، میزان جابجایی مسافر در این ایستگاه افزایش یافت.

'مجتبی عسگری افزود: پیش از این چهار رام قطار در مسیر راه آهن تهران - زنجان ،مسافران کرج را نیز در ایستگاه حسین آباد کرج جابجا می کردند که اکنون این تعداد به هشت قطار افزایش یافته است.
 
وی اظهار کرد: مردم استان البرز به ویژه ساکنان مناطق جنوبی و جنوب شرق این استان
 
می توانند برای مراجعه به جنوب تهران از قطارهای ایستگاه حسین آباد استفاده کنند.
 
دبیر شورای ترافیک و حمل و نقل استان البرز اظهارکرد: در آینده ای نزدیک ترن ست ( قطار خودکشش) تهران – زنجان ، قطار واگن اتوبوسی تهران- میانه ، قطار دو طبقه تهران- زنجان مسافران استان البرز را نیز جابجا می کنند.
 
وی اظهار کرد: در این مسیر 300 صندلی به مسافران کرج اختصاص یافته دارد که بطور متوسط هر قطار روزانه دو هزار و 400 مسافر بین کرج - تهران و بالعکس جابجا می کند.
 
عسگری ادامه داد: ساعت شروع فعالیت ایستگاه راه آهن حسین آباد کرج را 6:15 صبح اعلام کرد و گفت: مسافران این ایستگاه در ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خزانه تهران پیاده می شوند.
 
وی افزود: کرایه قطارهای راه آهن تهران - کرج برای هر نفر 10 هزار ریال تعیین شده   است و در سطح استان البرز خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای ایستگاه حسین آباد کرج  تعیین شده است.
 
ایستگاه حسین آباد کرج متعلق به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از مهر ماه امسال بر روی مسافران کرج - تهران گشایش یافت و از یکم آذر ماه تعداد قطارهای این ایستگاه از چهار رام به هشت رام افزایش یافته است.
 
مردم استان البرز به ویژه ساکنان شهرستانهای اشتهارد ، فردیس و کرج می توانند از قطارهای این ایستگاه برای رفت و آمد بین تهران - کرج استفاده کنند.
 
کثرت جمعیت استان البرز و سکونت بخشی از جمعیت سرریز تهران در البرز موجب شده تا روزانه هزاران نفر بین این دو استان تردد کنند.
 
از سال 77 قطار شهری (مترو) کرج - تهران راه اندازی شده که روزانه بین 250 هزار تا 700 هزار نفر با این وسیله نقلیه عمومی جابجا می شود.
 
همچنین تردد شمار زیادی از جمعیت دو کلانشهر تهران و کرج با استفاده از خودروهای عمومی و شخصی سبب ترافیک سنگین بین این دو کلانشهر شده است بطوریکه طول ترافیک در اوایل و اواخر روز به چند کیلومتر می رسد.
 
استفاده مردم این دو استان از قطارهای راه آهن مسیر تهران - زنجان - تبریز نقش اساسی در کاهش ترافیک بین تهران - کرج خواهد داشت.
 
استان البرز با بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در مسیر تردد مسافران 14 استان کشور قرار دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.
 
ترافیک سنگین علاوه برکندی رفت وآمد ، سبب آلودگی هوا در دو استان البرز و تهران شده است.
 
استفاده مردم از قطارهای شرکت راه آهن و سازمان قطار شهری (مترو )در صورت توسعه زیرساخت ها در این بخش می تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و تسریع در رفت وآمد مردم بینجامد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.