| کد خبر: 29705 |

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آخرین روز دهه ایمنی راه ها:

◄ آمار بالای سوانح جاده ای را با صدای بلند اعلام کنیم / تعداد تلفات و مصدومان رانندگی در ایران و جهان

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز آخر دهه ایمنی راه ها در کهریزک ضمن اشاره به اینکه میزان سواد و آموزش در کاهش میزان تصادفات موثر است، گفت: باید آمار بالای سوانح جاده ای را با صدای بلند اعلام کنیم و مسئولیت خودمان را در قبال این موضوع در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی در نشستی که به مناسبت آخرین روز دهه ایمنی راه ها در آسایشگاه کهریزک برگزار شد با بیان اینکه ما خواه ناخواه با یک پدیده جهان صنعتی و مدرن روبرو هستیم گفت: دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می رود و زندگی ماشینی بر ما غلبه دارد و این زندگی صنعتی ضمن رفاهی که در پی دارد، مخاطره آمیز نیز هست.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و سیصد هزار نفر در سال بر اثر سوانح رانندگی در جهان کشته می شوند، گفت: سالی 50 میلیون مصدوم و هر شش ثانیه یک نفر در جهان کشته می شوند.

وی ادامه داد: جهان صنعتی بسیار پر مخاطره است و نکته مهم این است که از هر 10 نفر کشته در جهان، 9 نفر به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد.

آخوندی با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته توانسته اند با یک نظام درست و منطقی خود را از آسیب ها حتی الامکان در امان نگهدارند، گفت: در ایران حدود 18 هزار کشته و 300 هزار مصدوم در اثر رانندگی داریم که این رقم بعد از یک دهه تلاش در جهت افزایش ایمنی راه ها و کاهش نسبت به سال های گذشته به دست آمده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 43 درصد تلفات به جوانان اختصاص دارد، گفت: از هر 9 نفر کشته یک نفر نان آور خانواده است. همه این موارد باعث شده است چرخه فقر در کشور ایجاد شود.

وی افزود: 45 درصد افرادی که کشته شده اند یا عابر پیاده و یا موتور سوار هستند و همچنین یک سوم افرادی که کشته می شوند تحصیلات زیر دیپلم دارند. این آمار نشان می دهد که میزان سواد و آموزش در کاهش تلفات رانندگی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای سوانح جاده ای یک موضوع اجتماعی و ملی درایران است و باید در سطح جامعه بی محابا مطرح شود گفت: در حال حاضر بیش از 20 میلیون نفر در کشور رانندگی می کنند و با توجه به اینکه جامعه ایران یک جامعه جوان است در 10 سال آینده میزان رانندگان قطعا افزایش خواهد یافت. لذا به جای چشم پوشی باید آمار بالای سوانح جاده ای را با صدای بلند در جامعه مطرح کنیم و هر کدام به سهم خودمان مسئولیت خودمان را در قبال این موضوع در نظر بگیریم.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی را نمی توان به مسئولیت اداری تغییر داد، گفت: ما همه با هم می توانیم زندگی های زیادی را حفظ کنیم و امیدوارم این همایش آغاز راهی برای تبدیل شدن به یک فرهنگ ملی باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • چاقروند 0 0

    ای کاش آمار واقعی راارایه می دادید ضمنا بد نیست به روزنامه همشهری ۲۴/۸ / ۹۳مراجعه کنید وهم چنین راه کارتان را ارایه می دادید

  • پدر ژپتو 0 0

    البته لازم است مسئولان محترم قبل از این اعلام با صدای بلند کلاه خود را کمی بالاتر بگذارند