| کد خبر: 29581 |

راهکارهای ایمنی راه‌ها در قزوین تدوین شود

تین نیوز |  نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه افزایش ایمنی راه‌ها، باید با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط راهکارهای ایمنی راه‌ها در قزوین تدوین شود.
 حجت الاسلام سید مرتضی حسینی پیش از ظهر امروز در همایش هفته ایمنی راه‌ها که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع ایمنی راه‌ها چند مبحث اساسی وجود دارد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: نخستین مبحث در ایمنی راه‌ها و جاده‌ها، آموزش است که متاسفانه در این زمینه، ضعیف عمل کرده‌ایم و باید از پیش دبستانی و از سالهای نخست تحصیل آموزش در این زمینه آغاز شود، بهره‌گیری از آموزش در زمینه ایمنی راه‌ها، سبب ایجاد سرمایه عظیمی در جامعه خواهد شد.
 
حسینی بیان کرد: در زمینه آموزش ایمنی و استانداردهای جاده‌ای باید آموزش و پرورش و اداره کل راه و شهرسازی بایکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند و بخشی از بودجه خود را صرف این امر خطیر کنند.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین راهکار در ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: مبحث دوم بهینه سازی راه‌ها و استاندارد ساخته شدن جاده‌هاست چراکه جاده ایمن می‌تواند در نقش بسزایی در کاهش تلفات رانندگی داشته باشد.
 
وی درباره ایمنی جاده‌ها افزود: باید با همکاری دستگاه‌ها نظارت ویژه‌ای بر زیرساخت‌های جاده‌ها صورت گیرد چراکه زیرساخت جاده‌ای خوب و استاندارد از بروز بسیاری از تصادفات و تلفات رانندگی جلوگیری می کند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: سومین مبحث، جریمه‌هاست که راهنمایی و رانندگی در این زمینه تلاش فراوانی کرده است و با اعمال جریمه‌های بالا در زمینه کمربند ایمنی، سرعت بالا، سبقت و غیره سبب افزایش ایمنی راه‌ها و جلوگیری از تصادفات رانندگی می‌شود.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، انجمن بسیار خوبی است ولی باید تلاش کنیم که این انجمن تشریفاتی نباشد و کارها و اهداف خود را عملیاتی کند و در جهت کاهش تلفات رانندگی تلاش روز افزون داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.