| کد خبر: 264988 |

ظرفیت ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب افزایش می یابد

آخرین وضعیت برای تکمیل و افزایش تبادلات تجاری در کریدور شمال-جنوب در نشست مشترک همکاری های حمل و نقل و ترانزیت ایران و روسیه بررسی شد.

تین نیوز

در نشست مشترک همکاری های حمل و نقل و ترانزیت ایران و روسیه، دیمیتری ازبروف، دبیر کل و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه و شهریار افندی زاده، معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، تازه ترین اقدمات تهران و مسکو برای توسعه همکاری های ترانزیتی، ریلی و جاده ای و دریایی مورد ارزیابی قرار گرفت. 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست ویدئو کنفرانسی که خسرو سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشت، دو طرف راهکارهایی برای افزایش ظرفیت ترانزیت کالا از قلمروی ایران، ارائه کردند. 

گفتنی است، توسعه، تجهیز و تکمیل کریدور شمال-جنوب، بزرگ ترین پروژه ترانزیتی و حمل ونقل ایران و روسیه است. کریدور شمال - جنوب دارای سه بخش غربی، شرقی و خزری است که بخش های غربی و شرقی که از خاک کشورهای همسایه می گذرد، ریلی است و بخش دریایی نیز از سمت خزر می گذرد. 

بنا بر این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی با شروع به کار دولت سیزدهم، برای افزایش توانمندی این مسیر و ایجاد زیرساخت های لجستیکی جهت تخلیه و بارگیری در بنادر و توانمندی تأسیسات و تجهیزات، اقدامات گسترده ای توسط دولت های ایران و روسیه در دست انجام است و هم اکنون مذاکرات درباره افزایش ظرفیت های لجستیکی در شمال ایران در حال بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.