| کد خبر: 264229 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز و مهلت 25 روزه ای که نباید تمدید شود

مهلتی که مقام مسئول ارشد قضایی استان فارس به پلیس و سایر متولیان برقراری و حفظ امنیت اتوبان اصفهان شیراز داده است 25 روز دیگر به پایان می رسد و این مهلت نباید تمدید شود.

تین نیوز

مهلتی که مقام مسئول ارشد قضایی استان فارس به پلیس و سایر متولیان برقراری و حفظ امنیت اتوبان اصفهان شیراز داده است 25 روز دیگر به پایان می رسد و این مهلت نباید تمدید شود.

سرقت در جاده های کشور امری نیست که بتوان آن را انکار کرد و هر از چندی خبری در این باره منتشر می شود. طولانی بودن اتوبان اصفهان شیراز هم این فرصت را برای بزهکاران و دزدان فراهم می کند که در نبود دوربین ها و زیرساخت های حفاظتی دست به راهزنی از رانندگان کامیون بزنند.

با انتشار گزارش هایی از بروز سرقت در این آزادراه مسئولان قضایی استان به این اخبار واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی پلیس به وضعیت امنیت این اتوبان شدند. گزارش های مردمی رسیده به این رسانه نیز حکایت از آن دارد که برخی رانندگان خصوصا رانندگان کامیون از نبود دوربین و مقرهای ایست و بازرسی پلیس به تعداد کافی در این جاده احساس ناامنی دارند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ فروش قسطی کامیونت ارزان قیمت با پیش پرداخت 935 میلیونی و اقساط 3 ساله

فرسوده سواران؛ قربانی اصلی واردات کامیون های دست دوم خارجی

توقفگاه های بین راهی نیز در آزادراه اصفهان شیراز به تعداد کافی راه اندازی نشده و در طول 211 کیلومتر اتوبانی که اخیرا افتتاح شده فقط دو پمپ بنزین ثابت وجود دارد. از مسئولان انتظار می رود همان گونه که با سرعت بخشیدن به روند اجرای این اتوبان، افتتاح آن را انجام دادند در مورد امنیت اتوبان اصفهان شیراز نیز حساس بوده و مهلتی که برای تکمیل زیرساخت های امنیتی این آزادراه داده شده، تمدید نشود.

ضرب الاجل به متولیان امنیت اتوبان اصفهان شیراز 

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام سید کاظم‌ موسوی رئیس کل‌ دادگستری استان فارس در روزهای اخیر با اشاره به وقوع یک فقره راهزنی از رانندگان کامیون در محدوده آزاد راه اصفهان شیراز ، با تعیین مهلت 30 روزه برای رفع این مشکل بیان کرد: در صورت عدم اجرای وظایف و تعهدات مقرر ، ترک فعل مدیران مربوطه در دستور کار دادگستری استان قرار خواهد گرفت .

این در حالی است که با گذشت حدود یک ماه از این واقعه هنوز دزدانی که به صورت مسلحانه اقدام به سرقت یک دستگاه کامیونت و بار آن شامل 120 راس گوسفند کرده بودند، دستگیر نشده اند. البته کامیونت چند روز بعد از سرقت پیدا شده ولی بار به سرقت رفته آن هم کماکان کشف نشده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس داشتن برنامه مدون پیشگیری از وقوع جرم را از جمله تکالیف قانونی مدیران خواند و یادآور شد؛ عدم توجه به این امر ترک فعل و قصور تلقی و طبق قانون قابلیت تعقیب قضایی دارد.

موسوی استقرار زیر ساخت های امنیتی و ایمنی در راه ها و محور های مواصلاتی را زیر ‌مجموعه پیشگیری وضعی و انتظامی دانست و به مسئولان حوزه قضایی بیضا، کامفیروز و اقلید مأموریت داد تا ضمن تشکیل جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم، موضوع تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه شیراز - اصفهان را به صورت ویژه دنبال کنند .

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 6 0

    پمپ بنزین هم نداره

  • فرهاد 10 0

    فقط اتوبان شیراز نیست که دزد داره اتوبان خرم آباد دزدش بیشتر از اونجاست و متاسفانه سالهاست داره از راننده ها دزدی میشه از جمله خودم که بار برنج داشتم و دزد ۲۰۰ کیسه از بارم رو‌دزدید ولی خوش شانس بودم که کشته نشدم و پس از چهار ماه هنوز ردی از هیچ دزدی پیدا نشده و خسارت بار رو به مبلغ صد میلیون تومان دادم با قرض و بدبختی برای منی که راننده مردم بودم و ماهی بیست میلیون تومان حقوق می‌گرفتم آقایان دارالخلافه فکری به حال اونجا هم بکنید لطفا و همچنین آقای قاضی القضات به داد راننده ها برسید

  • سعید 3 8

    گشت گذاشتن داعم در حال تردد هستن شب روز یکجاهم وانستادن در حال حرکت هستن امنیت برقراره من دیشب امدم هم نیرو انتظامی بود هم پلیس راهور هم یه دوتا سمند بود روش نوشته بود حراست ازادراه

    • ناشناس 8 4

      آقا اون حراست بیشتر از امنیت فکر ثبت پلاک بی حجابی هست کدوم امنیت؟

  • ناشناس 2 5

    درود به مسعولان محترم شما لطف کنید با حقوقی که این مردم برگردن شما حق دارند کارهای یا وظایفی که بعهده شماگذاشته اندرابخوبی انجام دهید. بزرگراهی با همه خرخ مخارجی که گردن دولت هست را درست انجام دهیدزیرساخت هارا یفکری براش بشود وبعد اتوبان درست کرده راه اندازی شو دتا معضلاتی باین شکل پیش نیاید که دچار مشکل شویدبا تشکر از زحمات شما

  • ناشناس 5 0

    در ضمن موبایل هم خیلی جا ها خط نمی دهد ولی امروز 23 دوتا گشت پلیس دیدم

  • هان 12 0

    در جایی از مقاله گفتید استراحتگاه کافی نیست؟!؟ بهتر بود درست و دقیق میگفتید کلا نداره و اون جایگاه ها هم در روستاهاست و ربطی به بزرگراه نداره . یه جاده به طول بالای ۲۲۰ کیلومتر زدند بدون هیچی . چه نیاز به افتتاح عجولانه بود؟ مردم به هیچ وجه شب از این جاده نروید . ۱۰۰ کیلومتر مسافت بیشتر با ۱ساعت زمان بیشتر بروید ولی در امنیت بروید . از این گذشته مگه دوربین میاد دزد بگیره؟ این جاده به جایگاه سوخت از CNG تا گازوئیل و بنزین در مسیر بزرگراه داره و نیاز به استراحتگاه های زیاد داره و مثل آزاد راه امیر کبیر نیاز به امنیت بالا داره . وجود گشت های مستمر در مسیر بخصوص در شب نیاز این جاده هست بخصوص در مکان‌هایی که امکان راهزنی برای دزدان هست . تا اینها تامین نشه رفتن از این جاده بخصوص در شب عملی غیرعاقلانه است .

  • علی 0 0

    بنظرم پلیس می تواند کانکس سیار در چندین قسمت اتوبان نصب کند و در این کانسک ها مامورین شیفت عوض کنند ، حداقل پنج کانکس سیار در هر طرف اتوبان از شیراز به اصفهان و بالعکس نصب شود .

  • سعید 0 0

    خب حالا چرا قیافه دزد نشان نمیدی که مردم بشناسن مترسید ابروش بره از جون مردم واجب تره نکنه همدست هستید کسی خبر نداره بابا اونو باید دو تا دستشو قط کنی دیگه دزدی تمام یک بار برای همیشه