| کد خبر: 263088 |

اصلاح تمام نقاط پرحادثه راه‌ های کشور تا پایان دولت سیزدهم

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اصلاح و رفع تمامی نقاط پرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اصلاح و رفع تمامی نقاط پرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه میز اقتصادی در خصوص اصلاح نقاط پرحادثه در جاده های کشور گفت: در آخرین جلسه این سازمان با پلیس راه کشور که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، ۸۸۷ نقطه پرحادثه صورت جلسه و توافق شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان این که تقریبا نیمی از نقاط پرحادثه ای که پلیس اعلام کرده است، مربوط به داخل شهرهاست و در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد، افزود: منشأ اصلی اختلاف تعداد نقاط پرحادثه بین پلیس و این سازمان بررسی داده ها و آمارهاست، برای این که بخواهیم نقطه ای را پرحادثه تلقی کنیم و بودجه عمرانی برای رفع آن تعریف شود، به اطلاعات و مستندات کافی مثل کروکی تصادفات نیاز است.

اکبری  افزود: ۸۸۷ نقطه پرحادثه مستندات لازم را دارا هستند، البته ممکن است تعداد زیادی نقطه پرحادثه در کشور وجود داشته باشند که مستندات و اطلاعات کافی برای آن که نقطه پرحادثه تلقی شوند، وجود نداشته باشد.

معاون راهداری این سازمان تصریح کرد: داده های تصادفات جاده ای کشور در یک بازه سه ساله با مختصات دقیق بر روی نقشه جانمایی می شوند، بر اساس داده ها آمار و تلفات تصادفات استخراج و تحلیل آماری توسط سامانه انجام می شود.

وی افزود: بنابراین اختلاف آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه به این دلیل است که مستندات دقیق تصادفات در اختیار این سازمان نیست و نقایصی در اطلاعات داده ها وجود دارد که اگر کروکی ها توسط پلیس راه برخط شود، این اختلاف آماری نقاط پرحادثه برطرف خواهد شد.

اکبری با اشاره به این که برای رفع این ۸۸۷ نقطه پرحادثه به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ نقطه پرحادثه اصلاح شد و ۲۵۰ نقطه دیگر هم در مراحل مختلف اجرا قرار دارد و سعی می شود تا پایان سال جاری ۴۰۰ نقطه اصلاح شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیان کرد: در جلسه ای که در اسفند ۱۴۰۰ در دولت برگزارشد، این سازمان پنج هزار میلیارد تومان درخواست اعتبار کرد که حدود دو هزار میلیارد تومان آن از منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین و مابقی هم به سال ۱۴۰۱ منتقل شد .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی افزود: از سال ۱۴۰۱ اصلاح این پروژه ها شروع و به طور مستمر کار شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف در کشور ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.