| کد خبر: 262648 |

غرب پایتخت از نظر حمل و نقل فقیر است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان حوزه ترافیک برای اجرای طرح هایی همچون تونل متوسلیان و ایجاد تراموا در پایتخت خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان حوزه ترافیک برای اجرای طرح هایی همچون تونل متوسلیان و ایجاد تراموا در پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته بخشی از بزرگراه بروجردی افتتاح شد که جای خوشحالی دارد؛ این پروژه در دوره فعلی به نتیجه رسید.

او با بیان اینکه این طرح ۷۰ درصد پیشرفت داشت اما در چند سال اخیر متوقف بود، گفت: ۳.۷ کیلومتر از این مسیر در روزهای اخیر به بهره برداری رسید و بقیه پروژه تا میدان بهاران نیز تا بهمن ماه افتتاح می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتظار داریم تملک ها برای اجرای بزرگراه به سمت شمال انجام و بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی متصل شود، توضیح داد:  انتظار ما این است کریدور شمالی- جنوبی ایجاد شود و شهروندان بتوانند از این مسیر تردد کرده و فشار ترافیک در غرب تهران کاهش پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: توسعه ناوگان مترو و اتوبوس نیز در حال انجام است، در اجرای بزرگراه ها تصور بر "خودرومحوری" نیست و سایر اقدامات در حال انجام است، به زودی اجرای خط ۱۰ مترو نیز در همین راستا آغاز می شود.

تشکری هاشمی در خصوص توسعه تونل شهید متوسلیان نیز تأکید کرد: باید مطالعات ترافیکی انجام و اثرسنجی مربوط به آن تهیه شود و در شورا مورد تصویب قرار بگیرد. اینکه مذاکره انجام و تفاهم نامه منعقد شود، اشکالی ندارد اما تأکید ما این است که خودورمحوری وجود نداشته باشد. به زودی با کارشناسان ترافیک در مورد توسعه برخی معابر همچون تونل متوسلیان و تراموا جلسات هم اندیشی برگزار خواهیم کرد و شهرداری نیز مبنا را بر همین موضوع گذاشته است.

او با اشاره به اینکه اجرا و بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران پس از تصویب اجرایی خواهد شد، گفت: ما به دنبال رفع یکی از مشکلات هستیم؛ غرب تهران از لحاظ حمل و نقل عمومی فقیر است و امیدواریم با اجرای خط ۱۰ توسعه حمل و نقل عمومی در این بخش به نتیجه برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.