| کد خبر: 259846 |

۷۰۰۰ اتوبوس برای ایام اربعین عملیاتی است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه هم اینک برای ایام اربعین ۷ هزار اتوبوس عملیاتی است از برنامه سازمان برای تامین کمبود اتوبوس در اربعین از طریق سازمان‌ ها، نهادها و کشورهای همسایه به شکل استیجاری خبر داد.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه هم اینک برای ایام اربعین ۷ هزار اتوبوس عملیاتی است از برنامه سازمان برای تامین کمبود اتوبوس در اربعین از طریق سازمان‌ ها، نهادها و کشورهای همسایه به شکل استیجاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای امروز ۱۶ مرداد در نشست خبری سفرهای اربعین به بیان اقدامات آن سازمان برای سفرهای جاده‌ ای اربعین پرداخت.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای با تاکید بر اینکه دو موضوع اصلی آماده‌سازی مسیرهای منتهی به اربعین و تامین ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای از دو سو توسط سازمان در حال پیگیرسچی است، گفت: سازمان تلاش کرده تا مسیرهای جاده‌ ای منتهی به پایانه‌ های اربعین، ایمن‌سازی، تعریض، اصلاح، هوشمندسازی و سای موارد تجهیز شود که در این زمینه ارایه خدمات در حال تکمیل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بالاترین میزان اعتبار در سال گذشته برای زمینه‌سازی سفرهای اربعین به سازمان راهداری اختصاص یافت. در سال گذشته ۱۸۰۰ میلیاردتومان و امسال تاکنون ۲۸۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای سفرهای اربعین به سازمان راهداری تخصیص یافت.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۲ سال گرم پیش‌رو برای سفرهای اربعین اشاره کرد و توضیح داد: در پایانه‌ها تجهیز آنها با نصب سایبان، تونل‌های سرد و سایر موارد انجام شده است. تلاش می‌شود زائران اربعین در تونل‌های سرد منتقل شوند.

وی با یادآوری اینکه بیشترین ترددهای و حدود ۹۰ درصد سفرهای اربعین در سال گذشته از طریق مسیرهای جاده‌ ای انجام شد، افزود: در سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد حمل و نقل در سفرهای جاده‌ ای اربعین با ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای انجام شد. همچنین سال گذشته بر اساس ارزیابی ستاد اربعین کمتر از یک ساعت زائران معطلی داشتند که تلاش شد تا بهترین خدمات را در اختیار زائران قرار بدهیم.

امانی گفت: در نشست ستاد اربعین در نهاد ریاست جمهوری اعلام کردیم که برای امسال ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود داریم که تلاش می‌شود کمبود اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای از طریق دیگر سازمان‌ ها، نهادها و همچنین کشورهای همسایه به شکل استیجاری تامین شود.

امانی تصریح کرد: هم اینک ۷ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین عملیاتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.