| کد خبر: 258369 |

◄ نواقص خط 3 مترو تهران برطرف شد

رفع نواقص خط 3 مترو تهران وارد مرحله هشتم خود شد؛ در این نوبت، پست برق RIC ایستگاه سهروردی راه اندازی گردید.

تین نیوز

رفع نواقص خط 3 مترو تهران که از اردیبهشت ماه سال 1401 به شکلی جدی تر از گذشته در دستور کار قرار گرفته است، وارد مرحله هشتم خود شد ؛ در این نوبت ، پست برق RIC ایستگاه سهروردی راه اندازی گردید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)،  آزاد اکبری مجری خط 3 مترو در مورد این نوبت از روند رفع نقایص خط مذکور گفت : از اوایل سال گذشته ، طرح تکمیل ایستگاه ها و تجهیزات آنها طی یک برنامه زمان بندی مبتنی بر روند تامین منابع مالی را پیش رو گرفته ایم.

وی افزود: امروز در هشتمین نوبت از این طرح، یکی از الزامات ضروری خط 3 یعنی پست برق RIC ایستگاه سهروردی بهره برداری می شود .

او تاکید کرد: این پست برق که آخرین پست برق RIC خط 3 محسوب می شود، وظیفه دارد ضمن تامین برق ریل سوم 750 ولت DC، در مواقع بروز اتصالی برق در شبکه ریلی ، محدوده آسیب دیده را از دیگر بخش ها جدا کند تا لطمه ای به سرویس دهی قطارها در سایر ایستگاه ها وارد نیاید.

 اکبری با اشاره به هزینه 20 میلیارد تومانی تامین ، نصب و راه اندازی تجهیزات لازم برای پست برق مذکور ، عنوان کرد.

شایان ذکر است در شرایط سخت تحریم های بین المللی، یک شرکت داخلی موفق به بومی سازی قطعاتی از تجهیزات این پست برق شد که از همین محل، صرفه جویی حدود 5 میلیارد تومانی در هزینه های مربوطه صورت گرفته است.

مجری خط 3 مترو تهران در پایان گفت: امیدواریم با تامین منابع مالی در تیرماه سیستم تهویه RS ایستگاه عبدل آباد راه اندازی شود و مردادماه نیز طی دو نوبت، برخی دیگر از نواقص خط 3 مرتفع گردد.

نواقص خط 3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.