| کد خبر: 254659 |

برای نخستین بار

◄ سامانه سیگنالینگ در خط 7 مترو تهران بومی سازى شد

سامانه سیگنالینگ، مزایای بسیار زیادی برای صنعت راه اندازی ایمن خطوط و ایستگاه های مترو در کلانشهرهای کشور در برداشته و کاهش هزینه های طراحی، ساخت و راه اندازی شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی را به همراه دارد.

تین نیوز

پس از اعلام عدم همکاری برخی شرکت های خارجی در زمینه ساخت و راه اندازی سامانه سیگنالینگ بخش های باقی مانده خطوط مترو پایتخت ، متخصصان داخلی به منظور بومی سازی این زیرساخت مهم شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی دست به کار شده و در نهایت موفق به طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه سیگنالینگ در محدوده منتهی الیه شمالی خط 7 مترو شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)  مهندس محمود یوسفی مجری خط 7 مترو در توضیح اتفاق مهمی که طی فرآیند استقرار شرایط و ملاحظات ایمنی خطوط متروی تهران رخ داده است، گفت: شرکت مترو تهران از چندی قبل با پیش بینی بدقولی های برخی شرکت های خارجی که در دوران تحریم های سخت بین المللی علیه کشورمان از تحویل سامانه سیگنالینگ برای استفاده در بخش های باقی مانده خطوط مترو سرباز می زدند، اقدام به رایزنی با شرکت صاپا(صنایع الکترو اپتیک صاایران) کرد. این شرکت که وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح است، از سال 1390 اقدامات ارزنده و قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت سامانه سیگنالینگ داشته و این بار نیز با سربلندی از پس ماموریت محوله برآمد.

یوسفی در ادامه افزود: به موجب همکاری و تلاش شبانه روزی کلیه ارکان پروژه در خط 7 متروی تهران و طی یک کار جهادی، علیرغم وجود مشکلات فراوان که مربوط به تطابق کامل پروتکل های مربوطه و ارتباط بین سیستم اجرا شده توسط سازنده خارجی و سیستم جدید ایرانی می شد، خوشبختانه در محدوده مسیر ایستگاه شهید دادمان تا ایستگاه میدان صنعت، پروژه مذکور انجام پذیرفت و تست های فنی لازم را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مجری خط 7 مترو در پایان گفت: این دستاورد بزرگ و ملی، مزایای بسیار زیادی برای صنعت راه اندازی ایمن خطوط و ایستگاه های مترو در کلانشهرهای کشور در برداشته و ضمن کاهش هزینه های طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه سیگنالینگ شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی، کاهش خروج از کشور، اشتغالزایی، توجه به تولیدات داخلی و همچنین کاهش وابستگی به شرکت های خارجی را در برخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام
    به نظر می رسد جناب آقای یوسفی مجری محترم خط 7 25 سال از رشد تکنولوژی در کشور عقب هستند سامانه های سیگنالینگ بیش از 25 سال در کشور ما بومی سازی شده است ودر مترو نیز در خطوط 3 و4 و6 سیستم های بومی وساخت ایران کار می کنند و متروی هشتگرد هم دارای سامانه سیگنالینگ ایرانی است متروی خط 1 مشهد وخط 1 اصفهان هم که سالها است کار می کنند سیستم ایرانی داردند و.... حالا چرا ایشان اینگونه موضوع را بیان می کنند جای تعمق دارد جهت اطلاع ایشان همان زمانی که آقایان در همان خط 7 با شرکتهای خارجی برای سامانه سیگنالینگ قرارداد بستند(که حالا هم کار نمی کنند)خیلی از خطوط مثل خط 6 با همین شرکت های ایرانی قرداد بستند سوال اینجاست که چرا اصلا با شرکت خارجی در زمانی که شرکت های توانمند ایرانی حضور داشتند که یکی را خود ایشان نام بردند وسه تا را ما برای عدم تبلیغ نام نمی بریم قرارداد بستند که حالا مجبور شوند دوباره به شرکت ایرانی رجوع کنند آنهم پس از 8 سال؟؟