| کد خبر: 256799 |

اعتراض جامعه دریایی به حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با ارسال نامه ای به رئیس جمهور مراتب اعتراض جامعه دریایی از حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه را اعلام نمود و خواستار گنجاندن آن در لایحه برنامه هفتم به هر طریق ممکن شد.

تین نیوز

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با ارسال نامه ای به رئیس جمهور مراتب اعتراض جامعه دریایی از حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه را اعلام نمود و خواستار گنجاندن آن در لایحه برنامه هفتم به هر طریق ممکن شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین نیوز، بند بودجه ای و برنامه های توسعه مکران و مفاد مرتبط با اقتصاد دریاپایه از لایحه برنامه هفتم توسعه توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است. در این راستا مهدی عجمی رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران نامه ای را به دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ارسال کرد و مراتب اعتراض جامعه دریایی از حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه را اعلام نمود و خواستار گنجاندن آن در لایحه برنامه هفتم به هر طریق ممکن شد. 

متن نامه بدین شرح می باشد: 

جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

موضوع: حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور

با سلام و احترام

انجمن مهندسی دریایی ایران ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی و اخذ تصمیمات راهبردی با محوریت توسعه اقتصاد دریا، همزمان مراتب اعتراض جامعه دریایی از حذف موضوع کلیدی اقتصاد دریا از لایحه برنامه هفتم توسعه را به استحضار جنابعالی میرساند. 

انجمن مهندسی دریایی ایران با تدقیق در مفاهیم علمی اقتصاد دریا، حضور فعال در جلسات کارگروه اقتصاد دریا محور سازمان برنامه و بودجه و همچنین ارائه نقطه نظرات تخصصی به نهادهای تاثیر گذار حکومتی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، سعی نموده در راستای رسالت اصلی خود به عنوان حلقه میانی علمی تصمیم ساز و مطالبه گر در حوزه اقتصاد دریا حرکت نماید. 

همانطورکه مستحضرید، چشم انداز توسعه اقتصاد دریا به عنوان مفهومی انتزاعی از تجمیع فعالیتهای اقتصادی مرتبط با دریا، تنها در شرایط هم افزایی و همکاری سازنده نهادهای تاثیر گذار در صحنه حکمرانی دریا متصور است. در شرایطی که شورای عالی صنایع دریایی با همت جنابعالی در مقام قرارگاه فرماندهی اقتصاد دریا ظاهر گردیده است از تمام نهادهای تاثیر گذار حوزه حکمرانی دریا انتظار میرود هم سو با مفاد قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و در راستای رفع کاستی های درون سازمانی، توسعه اقتصاد دریا و بهبود معیشت و رفاه مردم حرکت نمایند. 

انجمن مهندسی دریایی ایران درخواست دارد، به هر طریق ممکن و بطور مشخص و شفاف مسئله اقتصاد دریا در لایحه برنامه هفتم بعنوان موضوعی کلیدی گنجانیده شود، تا جامعه دریایی در آینده نزدیک شاهد رونمایی از برنامه توسعه اقتصاد دریا محور برآمده از محورهای اصلی در سیاست های کلی برنامه هفتم ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و بخشنامه جنابعالی، باشد. 

موارد فوق جهت استحضار و امعان نظر جنابعالی جهت صدور دستور مقتضی ایفاد گردیده است.

مهدی عجمی 

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.