| کد خبر: 256436 |

هوای تهران در وضعیت «ناسالم» برای گروه های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون (اول خرداد) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد اما با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد برای گروه های حساس ناسالم شده است.

تین نیوز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون (اول خرداد) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد اما با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد برای گروه های حساس ناسالم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (2 خردادماه) با توجه به جو نسبتاً آرام و افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش بینی می شود.

افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق می شود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۳ خرداد) هم زمان با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در پاره ای از مناطق وجود خواهد داشت.

با توجه به تقویت ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه غلظت ذرات معلق کاهش می یابد که برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق را در پی خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۹۹ است و در شرایط قابل قبول قرار دارد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.