| کد خبر: 256331 |

ضرورت فرهنگسازی ایمنی رانندگی در کاهش تلفات جاده ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی راه های استان بر ضرورت فرهنگسازی ایمنی رانندگی در کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی راه ها ی استان بر ضرورت فرهنگسازی ایمنی رانندگی در کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان برگزار و اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به عنوان دبیر این کمیسیون به ارائه تحلیل تصادفات برون شهری استان در این جلسه پرداخت.

عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اظهارکرد: طی دو سال اخیر تلاش همه دستگاه ها خدمت رسان مشهود بوده و در راستای  ایمنی راه ها در سطح استان کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش حوادث به سه عامل نیروی انسانی، جاده و وسیله نقلیه وابسته است افزود: زمانی که شاهد افزایش تلفات هستیم برای کاهش این امر عامل انسانی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا در بخش جاده در کمیسیون ایمنی و شورای راهبری تصادفات در خصوص کنترل جاده بحث می شود تا ایمنی در راه های استان برقرار کنیم.

عباس زاده تصریح کرد: در بحث عامل انسانی نیاز به فرهنگ سازی است که همه دستگاه های مربوطه علی الخصوص صدا و سیما باید همکاری لازم وتلاش بیشتری داشته باشند.

وی به محدودیت ها در جهت تامین ایمنی جاده ها اشاره کرد و گفت: در راستای وظایف کمیسیون ایمنی بررسی و پایش جاده ها و تهیه فهرست از نواقص و مشکلات انجام می گیرد و دستگاه های متولی امر باید رفع ان ها را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ماموریت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حوزه حذف نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی جاده ها در جهت ارتقای ایمنی راه ها و ظیفهدراه و شهرسازی در بحث دو بانده سازی است.

عباس زاده ادامه داد: همچنین هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ و پزشکی قانونی و پلیس راه و راهور عمده ترین دستگاه ها که در بحث ایمنی راه ماموریت دارند.

وی یاداور شد: در دیدار استاندار با معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عقد تفاهم نامه فی ما بین، برای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی در راستای ایمنی بیشتر محورهای استان مطرح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برای کاهش تصادفات در سطح محورهای استان باید تمام محورها را بررسی و علت تصادفات شناسایی و در جهت رفع آن برنامه ریزی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.