| کد خبر: 256020 |

سامانه ثبت معاملات خودرو نو و کارکرده راه‌اندازی می‌شود

مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو از راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خبر داد و گفت ثبت تمام معاملات خودروهای نو و کارکرده در این سامانه الزامی خواهد بود.

تین نیوز

مدیر طرح ثبت سامانه ای معاملات خودرو از راه اندازی سامانه ثبت معاملات خبر داد و گفت ثبت تمام معاملات خودروهای نو و کارکرده در این سامانه الزامی خواهد بود.

حسین کاظمی، ­مدیر طرح ثبت سامانه ای معاملات خودرو با اعلام این که به زودی سامانه ثبت معاملات ماشین راه اندازی خواهد شد، گفت تمام معاملات خودروهای نو و کارکرده می بایست در این سامانه ثبت شوند.

مدیر طرح ثبت سامانه ای معاملات ماشین از اهداف راه اندازی این سامانه به یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله، ایجاد فضای سامانه ای مناسب برای معاملات ماشین در راستای پیشگیری از کلاهبرداری، ایجاد بستر مناسب در خصوص اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، مبارزه با پولشویی و مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودویی کشور اشاره کرد.

کاظمی با اعلام این که معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت قصد راه اندازی این سامانه را دارد، گفت همچنین دستگاه های مختلف نظیر قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه های نظارتی نیز در این طرح همکاری خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد اهداف و برنامه های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشور شامل قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، قانون مالیات های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت به اجرا خواهند رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.