| کد خبر: 255953 |

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

افتتاح پروژه میدانگاه جهاد با معماری ایرانی اسلامی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح میدانگاه جهاد از احداث پنج ورودی مشابه میدانگاه جهاد با معماری ایرانی اسلامی خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح میدانگاه جهاد از احداث پنج ورودی مشابه میدانگاه جهاد با معماری ایرانی اسلامی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس شعبانی در آئین بهره برداری از پروژه میدانگاه جهاد در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه کمتر از یک سال در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. در طراحی این پروژه مسائل مربوط به معماری ایرانی اسلامی مد نظر قرار گرفته و فضای مناسبی جهت گذران ساعاتی از وقت شهروندان و مسافران مترو فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: نیاز شهر تهران امروز در حوزه احداث چنین پروژه هایی با توجه به ازدحام جمعیت و مشغله ها بیش از پیش احساس می شود. لذا باید تدبیری صورت بگیرد تا تعداد این پروژه ها افزایش پیدا کند. بر همین اساس چهار الی پنج در ورودی دیگر مترو در نقاط مختلف شهر تهران مشابه این پروژه با در نظر گرفتن معماری ایرانی اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا این پروژه می تواند رضایتمندی شهروندان را فراهم کند، چرا که فضای خوبی برای گذران ساعاتی از وقت آنها را ایجاد کرده است و سال گذشته نیز در پروژه پلازای متروی صادقیه مشابه این پروژه را اجرا کردیم. بی تردید ایجاد فضای مکث و آرامش برای شهروندان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در پروژه میدانگاه جهاد از ۳۰۰ هزار قطعه آجر قزاقی به صورت قائم و قوسی شکل استفاده شده، همچنین ۶۰ تن اسکلت فلزی و ۲۰۰ متر مکعب بتن در این پروژه استفاده شده است. دو عدد سرویس بهداشتی مردانه و زنانه نیز در این طرح اجرایی شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص دو پروژه بزرگراهی شهید بروجردی و بال غربی یادگار امام گفت: فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی تا نیمه ابتدایی سال جاری به طول ۳.۷ کیلومتر به بهره برداری می رسد. هزینه تکمیل این فاز از پروژه شهید بروجردی به قیمت امروز ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و فاز دوم آن نیز پس از تملک معارضین، یک سال زمان برای عملیات اجرایی نیاز است تا فاز دوم آن نیز تکمیل شود. همچنین در مورد بزرگراه یادگار امام نیز حدود دو سال و نیم کار اجرایی باقیمانده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.