| کد خبر: 255707 |

بهره برداری از چهار طرح عمرانی و بندری در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: توان عملیاتی بنادر غرب هرمزگان با بهره برداری از چهار طرح عمرانی و بندری افزایش می یابد.

تین نیوز

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان درباره این چهار طرح عمرانی و بندری، اظهار داشت: این چهار طرح شامل تسطیح و زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپو خودروهای ترانزیتی، تعمیرات اساسی ساختمان عملیات بندر، تعمیرات اساسی دیوارهای پیرامونی بندر و بهره برداری از مهمان سرا پس از تعمیرات اساسی است. 

وی با اشاره به زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپوی خودروهای ترانزیتی با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال گفت: تحقق این مهم در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در این راستا گفت: با توجه به جایگاه راهبردی بندرلنگه در حوزه مبادلات کالاهای فله و یخچالی و ترانزیت خودرو، توسعه اراضی و فراهم آوردن زیرساخت های لازم در این بنادر و همچنین توسعه زیرساخت های اقتصاد دریامحور می تواند رونق بیشتر اقتصادی منطقه و به تبع آن افزایش اشتغال در بندرلنگه را رقم بزند.

سالاری افزود: همچنین با توجه به اهمیت افزایش ضریب امنیتی و زیباتر شدن فضای شهری، دیوارهای پیرامونی بندر با اجرای دیوار و اصلاح و تعویض نرده های فلزی به طول حدود ۲ کیلومتر نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شد.

به گفته وی، با توجه به تأثیر رطوبت هوا بر فرسودگی و زنگ زدگی تاسیسات و تجهیزات داخلی ساختمان ها، ساختمان عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه شامل تعویض سقف و اصلاح ساختمان اداری از طریق اجرای پارتیشن، تعویض سیستم تهویه و رنگ آمیزی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان مهمانسرا و هم چنین مناسب نبودن فضای داخلی، عملیات تعمیر و بازسازی و همچنین اصلاح پلان معماری برای بهبود کاربری از مردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از اتمام عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال این طرح در حال بهره برداری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.