| کد خبر: 255629 |

◄ شرکت راه آهن تحمل شنیدن نقطه نظرات شرکت های ریلی را ندارد

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با انتقاد از رفتار راه آهن با شرکت های ریلی بر ضرورت اصلاحات جامع نهاد تنظیم گر در حوزه ریلی تاکید کرد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با انتقاد از رفتار راه آهن با شرکت های ریلی بر ضرورت اصلاحات جامع نهاد تنظیم گر در حوزه ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سبحان نظری دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در نشست رگولاتوری بخش ریلی در ایران؛ چالش ها و راهکارها، که پیش از ظهر سه شنبه 12 اردیبهشت ماه 1402 در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: مسئولان شرکت راه آهن نه تنها گوش شنوایی برای شنیدن نقطه نظرات بخش خصوصی فعال در حوزه ریلی را ندارد بلکه اگر آنها مشکلات خود را با رسانه ها در میان بگذارند یا نقطه نظرات خود را در رسانه ها منعکس کنند نیز از ابزارهای خود نظیر قطع سیستم صدور بارنامه استفاده می کنند و به آنها تکلیف می کنند با همان رسانه مصاحبه کرده و اظهار کنند اشتباه کرده اند!

نظری بیان کرد: امروز در ارائه ای که توسط خانم شفیعی مشاور محترم معاون وزیر صمت مشاهده کردیم شاهد مفاهیم تامل برانگیزی از ناکارآمدی و تضاد منافع در الگوی کنونی تنظیم گری بخش ریلی بودیم و من به عنوان دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و فردی که از نزدیک مصائب این تنظیم گری ناکارآمد را از طریق استماع گزارش های این شرکت ها لمس می کنم، مصادیقی از آن را به سمع حضار این نشست می رسانم و هدفم از بیان مشکلات این است که به هر نحو ممکن – چه ذیل شورای رقابت و چه هر ارگان و سازمان دیگر – شرکت های ریلی را از این وضعیت نجات دهیم.

نظری با اشاره به آمار حمل بار در سال های اخیر افزود: آمار حمل بار در سال 1401نسبت به سال 1399 بالغ بر 16 درصد افت داشته و این در شرایطی است که طی این مدت به حجم بار در کشور اضافه شده است. بهره وری یک واگن نیز نسبت به رکورد قبلی 25 درصد افت داشته است و با این وضعیت سرمایه گذار بخش خصوصی با چه انگیزه ای در این بخش سرمایه گذاری کند. سرعت بازرگانی یک واگن در رکورد خود 4.35 کیلومتر بر ساعت بوده با احتساب خواب های ایستگاه ها که در سال گذشته به 3.38 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رفتار راه آهن در تمام حوزه ها محتاج نقد است

وی با بیان این که جدا از آمارهای نزولی بخش ریلی رفتار راه آهن در تمام حوزه ها محتاج نقد است، ادامه داد: وقتی رفتار راه آهن با بخش صنعت را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم واگن ساز واگن تولید کرده و راه آهن اجازه نداده این خط تولید راه اندازی شود که اعتراض واگن سازان به رئیس جمهور هم رسیده و ایشان دستور رسیدگی داده اند.

دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی بیان کرد: در حوزه سوانح ریلی هم می بینیم بیل مکانیکی به دستور خود راه آهن روی خط قرار می گیرد و قطار با این بیل مکانیکی تصادف می کند و راننده بیل مکانیکی مقصر اعلام می شود که این فقط یک مثال از برخورد نابسامان راه آهن با مبحث سوانح ریلی است.

نظری با بیان این که مدیریت راه آهن در حوزه نیروی انسانی و محیط زیست هم از ناکارآمدی دست کمی از سایر حوزه ها ندارد، افزود: در اصلاح تنظیم گری ریلی صرفا تفکیک بین بعد فنی و بعد اقتصادی، کافی نیست و باید در تمام حوزه ها به سمت بهینه حرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای رقابت نمی تواند نقش نهاد تنظیم گر را ایفا کند چرا که نهاد تنظیم گری که با اصلاح ساختار فعلی مدنظر ما است باید در تمام جغرافیایی که شبکه ریلی در آن گسترده است، حضور فیزیکی و پرسنل تخصصی داشته باشد و بر تمام امور حوزه ریلی نظارت و تنظیم گری منصفانه و جامع را انجام دهد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 9 17

    آقای سبحان خان نظری
    اگه راه آهن شمر هست که هست
    شما قطعا امام حسین نیستید
    شما و عملکرد شما در دسته شمرهاست

  • ناشناس 11 0

    با سلام
    دکتر نظری به نکته درستی اشاره نموده اند و آن کم شدن یا حذف شدن تحمل شنیدن نقطه نظرات مخالف در راه آهن است متاسفانه مدیر عامل محترم راه اهن راه آهن را با کلاس درس های خود در دانشگاه اشتباه گرفته است و تصور می کند ایشان استاد راه آهن هستند و مابقی شامل شرکت ها مدیران معونین همگی دانشجو هستند ودانشجوی تنبلی که درس را نمی فهمند و ایشان فقط استاد هستند ودرس را می فهمند یک نفر به ایشان بفرمایند اینجا دستگاه اجرائی است ونیاز به مشورت وتعامل دارد برای تصمیم گیری بهتر است زمان بگذارد و به صحبت های با تجربه ها و کسانی که عمر خود را در صنعت ریلی گذرانده اند گوش فرا دهد شما که تجربه ریلی خود را تنها در ارایه یک پایان نامه دانشجوئی معرفی می کنید (مطابق نقل قول دوستان از جلسات با شما)بد نیست به تجبه بعضا 30 ساله دیگران هم احترام بگذارید خود رای بودن شما و مشورت با نزدیکانی چون آقایان شعبانی و حسین زاده ومشاوران بی تجربه نمی تواند مشکلات راه آهن را حل کند و تنها راه آهن را نابود می کند

  • ناشناس 0 0

    جناب دبیر یک خورده از بریزبپاش های شرکت سفیر ریل آسیا و سو مدیریت مدیر عامل ش که مشغول حیف میل اموال شرکت است بگید اصلا خبر دارید چکار می کنه