| کد خبر: 255593 |

به دنبال ارتقای اتوبوس های وارداتی و داخلی به استاندارد یورو ۵ هستیم

شهردار تهران با تائید خبر ورود اتوبوس های دسته دوم خارجی، گفت: به دنبال ارتقای اتوبوس های وارداتی و داخلی به استاندارد یورو ۵ هستیم، چون امکان تامین سوخت یورو ۶ در کشور وجود ندارد.

تین نیوز

شهردار تهران با تائید خبر ورود اتوبوس های دسته دوم خارجی، گفت: به دنبال ارتقای اتوبوس های وارداتی و داخلی به استاندارد یورو ۵ هستیم، چون امکان تامین سوخت یورو ۶ در کشور وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، تهران برای رسیدن به شرایط مطلوب خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی، در حال حاضر به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالیکه اکنون تنها ۳ هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعال است و باید کمبود این ۶ هزار دستگاه به شکل های مختلف جبران شود.

برای حل این بحران، خردادماه سال گذشته معاون وقت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود حدود هزار دستگاه اتوبوس دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داده و تاکید کرده بود: شبکه اتوبوسرانی در حال حاضر به قدری فرسوده است که شهرداری از هر روش ممکن برای تامین اتوبوس استفاده می کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با تائید خبر ورود اتوبوس های دسته دوم، انجام اورهال و نصب فیلتر دوده بر روی آن ها در پاسخ به این سوال که آیا این اتوبوس ها از استانداردهای روز دنیا برخوردارند یا اینکه از دسته اتوبوس های از رده خارج شده هستند اینطور توضیح داد که ما سوخت یورو ۶ نداریم که بخواهیم خودروی یورو ۶ وارد کشور کنیم؛ بنابراین مبنای مان هم بر همین اساس است که اتوبوس هایی که چارچوب یورو ۵ را تامین کند وارد کنیم.

زاکانی گفت: ما تبدیل استاندارد اتوبوس های وارداتی به یورو ۵ را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال اورهال اتوبوس های قدیمی و تبدیل استاندارد آن ها به یورو ۵ هستیم، اظهار داشت: بخشی از این اتوبوس ها جزو دارایی های موجود شهر هستند و بخشی دیگر نیز مربوط به همان ۱۰۰۰ هزار دستگاهی است که در حال اورهال وارتقای آن ها هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.