| کد خبر: 255478 |

رییس سازمان هواپیمایی؛

عرضه بلیت هواپیما بدون محدودیت ادامه دارد

در نوروز امسال این شایعه مطرح شد که ایرلاین‌ ها از عرضه بلیت خودداری می‌کنند، اما از آمار جابه‌ جایی ۳ میلیونی مسافر می‌توان فهمید که بلیت عرضه شده است.

تین نیوز

در نوروز امسال این شایعه مطرح شد که ایرلاین ها از عرضه بلیت خودداری می کنند، اما از آمار جابه جایی ۳ میلیونی مسافر می توان فهمید که بلیت عرضه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این شایعه مبنی بر اینکه ایرلاین ها، عرضه بلیت با قیمت های فعلی را محدود کرده اند، گفت: در نوروز امسال این شایعه مطرح شد که ایرلاین ها از عرضه بلیت خودداری می کنند، اما از آمار جابه جایی ۳ میلیونی مسافر می توان فهمید که بلیت عرضه شده است.

خبرنگار اقتصادی ایرنا در این رابطه گزارش می دهد: مسافران بخش هوایی از عدم امکان دسترسی به بلیت هواپیما شکایت دارند و اعلام می کنند دوره انتظار خرید بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته، در سال جدید بیشتر شده و همین حالا برای روزهای پایانی اردیبهشت بلیت نیست.

هم زمان با این گلایه شایعاتی درباره دلیل عدم عرضه کافی بلیت هواپیما نیز وجود دارد. برخی ادعا دارند که شرکت های هواپیمایی به امید افزایش قیمت ها از عرضه کافی خودداری می کنند و به صورت هفتگی و نه فصلی برنامه های پروازی را می فروشند.

شرکت های هواپیمایی از اردیبهشت سال گذشته در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند که بر اساس آخرین اظهارنظر رییس سازمان هواپیمایی تا 10 روز آینده تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص خواهد شد.

«محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی در توضیح این شرایط با رد این گمانه که ایرلاین ها در انتظار افزایش قیمت، عرضه با قیمت های فعلی را محدود کرده و کاهش داده اند، به خبرنگاران گفت: مجوز پروازها فصلی صادر می شود و این گونه نیست که ماهانه یا هفتگی باشد؛ به همان نسبت برنامه های فروش ایرلاین ها نیز فصلی است.

رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: هر شرکت هواپیمایی متناسب با شرایط برنامه های فروش را باز می کند. در نوروز امسال هم این شایعه مطرح بود که ایرلاین ها از عرضه بلیت خودداری می کنند، اما از آمار جابه جایی مسافر می توان فهمید که بلیت عرضه شده است.

وی توضیح داد: امسال حتی با جابه جایی ۳ میلیون مسافر رکورد جابه جایی مسافر نسبت به سال گذشته شکسته شد که شایعه عدم عرضه را تکذیب می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احکام قضایی در مواجه با تخلفات ایرلاین ها وجود دارد که در صورت عدم عرضه و یا تضییع حقوق مسافر بارها از این ابزار استفاده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.