| کد خبر: 255392 |

کارت سوخت آزاد حذف نخواهد شد

نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: کارت های آزاد یا همان کارت های اضطراری از جایگاه های عرضه سوخت در سراسر کشور به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد.

تین نیوز

نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: کارت های آزاد یا همان کارت های اضطراری از جایگاه های عرضه سوخت در سراسر کشور به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، علی اکبر نژادعلی ضمن بیان اینکه کارت های آزاد یا همان کارت های اضطراری اصولاً برای چند حالت در اختیار جایگاه ها قرار می گیرد و هرگز هم توزیع آنها در جایگاه ها به صفر نخواهد رسید ، تاکید کرد: کارت های سوخت آزاد از جایگاه های کشور به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد.

وی افزود: یکی از علل این موضوع آن است که مفقودی کارت های شخصی بعضاً پیش می آید و مردم نباید برای دریافت سوخت معطل یا سردر گم بمانند.

کارت های هوشمند شخصی صادر شده است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: دلیل دیگر این است که ممکن است سهمیه های ذخیره شده روی کارت های سوخت مردم به پایان برسد و اشخاصی که مراجعه می کنند نیاز به سوخت گیری داشته باشند، لذا کارت های اضطراری سوخت گیری حتماً در جایگاه ها باقی خواهد ماند تا به این افراد ارائه خدمات شود.

نژادعلی با بیان اینکه هیچ وقت بحث گردآوری کامل کارت های اضطراری در دستور کار ما نیست، تاکید داشت: بحث توزیع کارت های هوشمند سوخت شخصی نیز در زمره اولویت های ویژه شرکت ملی نفت محسوب می شود و تلاش کردیم که این کارت ها را تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم که کار به نحو احسن در دست پیگیری است.

وی افزود: شاید برخی از مردم باشند که هنوز کارت هوشمند سوخت به دستشان نرسیده باشد این افراد اطمینان داشته باشند که کارت های سوخت شخصی همگی تولید شده و توسط شرکت پست توزیع می شود.

نحوه پیگیری کارت های هوشمند شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: اگر کسی کارت خود را دریافت نکرده احتمال دارد که دو بار شرکت پست به خانه های مردم مراجعه کرده و حضور نداشته باشند یا آدرسی که قبلاً ثبت کرده اند، تغییر کرده باشد این کارت ها توسط سامانه ۰۹۶۲۷ می تواند پیگیری شود و مردم بفهمند که کارت خوشمند سوخت خودشان در کدام باجه قرار دارد.

نژادعلی با بیان اینکه امکان دارد که این کارت ها بعد از دو بار مراجعه، به باجه معطله های پست بازگشته باشد، بیان کرد: این سامانه به مردم آدرس دهی خواهد کرد و مردم می توانند به باجه مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از کارت های شخصی روز به روز بیشتر می شود و در این زمینه شد خوبی را نیز شاهد هستیم، گفت: استقبال بیشتری از سوی مردم نسبت به کارت های هوشمند سوخت شخصی صورت گرفته و جایگاه ها هم خدمات خوبی را به مردم می دهند چرا که به میزان مناسبی سوخت رسانی در جایگاه ها به مردم صورت می پذیرد.

تکلیف شرکت ملی نفت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین گفت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مکلف شده در نیمه اول سال ۱۴۰۲ ساماندهی کارت های هوشمند سوخت در جایگاه ها و استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی را انجام دهد.

نژادعلی درباره الزامات استفاده از کارت هوشمند سوخت نیز، بیان کرد: ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گاز سوز باید از کارت های سوخت خود استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.