| کد خبر: 255333 |

به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس:

◄ آغاز رالی تور گردشگری از خزر تا خلیج فارس برای معرفی جاذبه های کریدور شمال به جنوب ایران

رالی تور گردشگری از خزر تا خلیج فارس به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس آغاز شد.

تین نیوز

رالی تور گردشگری از خزر تا خلیج فارس به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی گردشگری روز شنبه 9 اردیبهشت 1402 با همکاری شرکت مدیریت رویداد آریانا درمراسمی با حضور محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنیاع دستی استان گیلان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر چمخاله و چاف و مسئولین محلی و استانی، با شرکت 60 دستگاه خودرو دودیفرانسیل از سراسر ایران و همراهی جمعی از هنرمندان و بازیگران کشورمان، از ساحل چمخاله در استان گیلان استارت خورد.

شرکت کنندگان در رالی تور گردشگری از خزر تا خلیج فارس، روز گذشته در کارگاه توجیهی و آموزشی با قوانین و مقررات حضور در این رویداد، نحوه صحیح نقشه خوانی و مسریابی و روش های کسب امتیاز آشنا شدند.

حاضران در رالی فوق، پس از طی 2 هزار و 300 کیلومتر و عبور از مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی استان های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان، فارس و هرمزگان، به جزیره زیبای کیش و سواحل نیلگون خلیج همیشگی فارس، خواهند رسید.

امتیاز شرکت کنندگان توسط داوران مستقر در ایستگاه های کنترل که در شهرهای مختلف برپا شده است، ثبت و برگزیدگان بر اساس کمترین امتیاز منفی کسب شده انتخاب می شوند. روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه جاری در مراسمی که در جزیره کیش برگزار می شود، برترین های این رالی از سوی تیم داوری معرفی و به آنان جوایز، جام قهرمانی و لوح سپاس اهداء خوهد شد.

در این رقابت که رالی سرعت نبوده و شرکت کنندگان موظف به رعایت تمامی قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، حفظ سرعت مطمئنه، توجه به علائم و هشدارها، مسیریابی اصولی از روی نقشه، رانندگی ایمن و توجه به حفظ جان شهروندان و مسافران هستند، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه نیز شرکت دارند.

گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، معرفی جاذبه های بی شمار گردشگری، تاریخی و طبیعی کریدور شمال به جنوب ایران، ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در کشور، توسعه سفرهای مسئولانه از مهمترین اهداف برگزاری این رالی با همکاری مکث موتور، گروه صنعتی بارز و شرکت موتوسل است.

علاقه مندان به شرکت در فعالیت های اتومبیلرانی و آگاهی از برگزاری رویدادها، می توانند به پایگاه اطلاع رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به آدرس www.taci.ir مراجعه کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.