| کد خبر: 255259 |

◄ نتیجه خصوصی سازی نادرست؛ ناتوانی شرکت های رجا و آسمان برای احیا

شرکت های آسمان و رجا، سالهاست هیچ نوسازی و اصلاحی در ساختارهای فنی، بازرگانی و منابع انسانی خود صورت نداده اند.

تین نیوز

شرکت های آسمان و رجا،  سالهاست هیچ نوسازی و اصلاحی در ساختارهای فنی، بازرگانی و منابع انسانی خود صورت نداده اند.

به گزارش تین نیوز ، معاون اسبق  وزیر کار در یک نشست تخصصی در مورد خصوصی سازی های انجام شده در کشور با بیان این مطلب، گفت: ۸۰ درصد کل خصوصی سازی ها در دولت های نهم و دهم انجام شده و ۸۰ درصد همین خصوصی سازی ها هم در سه ماهه آخر دولت دهم صورت گرفته است.

بر اساس ویدئویی که نود اقتصادی منتشر کرده است،  حجت الله میرزایی،  در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سه ماه آخر دولت دهم که تکلیف انتخابات روشن شد، تا زمان واگذاری دولت دهم، 80 درصد خصوصی سازی ها انجام شده است.

وی عمده این واگذاری ها را شامل واگذاری به صندوق های بازنشستگی و بانک ها به عنوان رد دیون ذکر کرد و گفت: مشخص است واگذاری هایی که در سه ماه انجام می شود چه وضعیت، تکلیف و چه نهایتی پیدا می کند.

او خصوصی سازی شرکت رجا را یکی از این دست خصوصی سازی ها دانست و تاکید کرد: ناوگان را واگذار کردیم اما زیرساخت در اختیار دولت باقی مانده است.

میرزایی با بیان این که حتی لکوموتیو و دیزل هم در دست دولت است، افزود: اگر دیزل نصف شب خراب شد، باید از شرکت راه آهن دیزل درخواست شود و این شرکت برای آنها دیزل بفرستد که این یعنی ساعت ها معطلی.

او عنوان کرد: هم شرکت آسمان در حمل و نقل هوایی و هم شرکت رجا در حمل و نقل ریلی، بدهی های زیادی دارند. از سوی دیگر مطالبات زیاد دیگری در بخش خدمات تکلیفی دارند.

معاون اسبق  وزیر کار از جمله خدمات تکلیفی که آسمان و رجا برای دولت انجام داده  را ارایه خدمات به مناطق محروم که بقیه ایرلاین ها حاضر نیستند انجام دهند و یا خدمات راه آهن حومه ای که شرکت رجا ارایه می دهد، ذکر کرد.

میرزایی افزود: مطالبات  مربوط به این خدمات به شرکت های آسمان و رجا پرداخت نمی شود اما بدهی هایشان بابت خدمات زیرساختی به روز نقد می شود و اگر پرداخت نشود، چک شان به اجرا گذاشته می شود.

معاون اسبق  وزیر کار این موضوع را معامله نابرابر توصیف کرد که موجب شده شرکت های مذکور نتوانند خود را احیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال هاست شرکت های آسمان و رجا و شرکت های مشابه، هیچ نوسازی و اصلاحی در ساختارهای فنی، بازرگانی و منابع انسانی صورت نداده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    شما اول کار رو انجام می دید بعد بررسی می کنید درست بوده یا غلط
    واقعا به این عمل وی می گن جز حماقت