| کد خبر: 255246 |

جریمه رانندگی چند برابر خواهد شد

به گفته سردار سید تیمور حسینی، پلیس راهور تصمیم دارد تا مبلغ جریمه رانندگی را به میزان 200 الی 300 درصد افزایش دهد.

تین نیوز

به گفته سردار سید تیمور حسینی، پلیس راهور تصمیم دارد تا مبلغ جریمه رانندگی را به میزان 200 الی 300 درصد افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، جریمه رانندگی و تعیین نرخ آن یکی از مسائل حاشیه ساز در جامعه ایرانی است. عده ای جریمه ها را فاقد بازدارندگی می دانند و اعتقاد دارند نرخ آن ها بسیار اندک است. در سوی دیگر عده ای اعتقاد دارند سختگیرانه شدن جریمه های رانندگی با هدف درآمدزایی صورت می پذیرد. در همین حال جانشین رئیس پلیس راهور از افزایش دو الی سه برابری جریمه رانندگی خبر داد.

به گفته سردار «سید تیمور حسینی»، این نهاد تصمیم دارد تا مبلغ جریمه رانندگی را به میزان 200 الی 300 درصد افزایش دهد. همچنین نرخ برخی جرائم حادثه ساز همچون عبور از چراغ قرمز به یک میلیون تومان خواهد رسید. ازجمله دیگر جرائم رانندگی حادثه ساز می توان به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی اشاره کرد. بنابر گفته جانشین رئیس پلیس راهور، این نهاد از طریق وزارت دادگستری درخواست افزایش نرخ این جرائم را داده است. موضوع افزایش جریمه های رانندگی در هیئت دولت بررسی خواهد شد.

بنابر گفته های سردار حسینی، درخواست افزایش قیمت جریمه رانندگی با هدف بازدارنده بودن بیشتر صادر شده است. این امکان وجود دارد که با افزایش نرخ جریمه ها، رانندگان تمایل کمتری به انجام تخلفات حادثه ساز داشته باشند. بنابر گفته های او، اگر هزینه جرم پایین باشد، فرد گاهی آن را انجام می دهد. لذا در جهت افزایش بازدارندگی از تخلفات لازم است جرائم رانندگی افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.