| کد خبر: 255205 |

عملیات اجرایی راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام زاده حسن؛

کاهش زمان سفر میان استان های لرستان و اصفهان

هدف کاهش مسیر سفر میان استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، از بن بست خارج شدن روستاهای مسیر و توسعه و رونق صنعت گردشگری در این مناطق، عملیات اجرایی بخشی از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام زاده حسن آغاز شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: با هدف کاهش مسیر سفر میان استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، از بن بست خارج شدن روستاهای مسیر و توسعه و رونق صنعت گردشگری در این مناطق، عملیات اجرایی بخشی از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام زاده حسن آغاز شد.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان اصفهان از آغاز عملیات بخشی از از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام زاده حسن حدفاصل گندمینه تا هنده آغاز شد.
خادمی یکی از مهمترین مزایای احداث این محور را کوتاه شدن مسیر ارتباطی میان استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری اعلام کرد و گفت: کوتاه شدن مسافت و به دنبال آن کاهش زمان و هزینه سفر، موجب رونق صنعت گردشگری در منطقه و ایجاد اشتغال پایدار در این استان ها می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: احداث محور گندمینه-هنده موجب خروج روستاهای پرجمعیت در مسیر شهرستان های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان از بن بست می شود و بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز-خمین-گلپایگان به این مسیر می شود.
وی با اشاره به کاهش 26 کیلومتر از مسافت سفر از الیگودرز تا گلپایگان اظهار داشت: این محور ظرفیت عبور روزانه 2 هزار خودرو را دارد و با توجه به دسترسی ایمن و کوتاه تر به این دو استان، نقش پدافند غیرعامل برای شهرستان های گلپایگان و الیگودرز دارد.
خادمی در خصوص احجام فنی پروژه توضیح داد و گفت: 255 هزار متر مکعب خاکبرداری، 143 هزار متر مکعب خاکریزی، 33 هزار متر مکعب اساس، 145 هزار متر مکعب زیر اساس، 3.8 هزار متر مکعب بتن ریزی، 36 هزار تن آسفالت و 1.7 هزار تن قیر احجام اجرایی این پروژه هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین تعداد پل های کوچک مسیر را 25 دستگاه به طول 440 متر اعلام کرد و افزود: این مسیر 17.3 کیلومتر است و بخشی که عملیات اجرایی آن آغاز شد 8.3 کیلومتر است که اعتبار مورد نیاز احداث مسیر بیش از147 میلیارد تومان برآورد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.