| کد خبر: 255111 |

رپرتاژ آگهی

◄ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار: 6 پیشنهاد شگفت‌انگیز

ما در این مطلب با معرفی 6 پیشنهاد از بهترین مقصدهای مسافرت بهاری و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها همراه شما ‌هستیم تا برای سفر در این فصل بهترین تصمیم را بگیرید.

تین نیوز

در طول سال یکی از بهترین زمان‌هایی که برای سفر به نقاط مختلف ایران مناسب است، فصل بهار است که از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود. بهار به دلیل آب و هوای مناسب بسیار مورد توجه گردشگران برای مسافرت بهاری قرار می‌گیرد. حال سوال اینجاست که برای مسافرت بهار کجا برویم؟! آیا تا به‌حال تجربه سفر داخلی در بهار به جزیره کیش را داشته‌اید؟ یا با جاذبه‌های دیدنی شهرهای مختلف ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن آشنا هستید؟ ما در این مطلب با معرفی چند مورد از بهترین مقصدهای مسافرت بهاری و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها همراه شما ‌هستیم تا برای سفر در این فصل بهترین تصمیم را بگیرید.

سفر به تهران برای مسافرت بهاری

شاید جالب باشد بدانید که شهر تهران یکی از برترین شهرها در لیست مسافرت‌های بهاری است. در زمان‌های مناسب سفر مانند فصل بهار و به خصوص تعطیلات نوروز که شهروندان تهرانی برای گشت و گذار و مسافرت بهاری به دیگر شهرهای کشور سفر می‌کنند، بهترین زمان برای مسافرت به پایتخت است. در این زمان آلودگی هوا کمتر بوده و همچنین جمعیت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از مقصدهایی که تهرانی‌ها برای سفر انتخاب می‌کنند جزیره کیش است که به راحتی با بلیط هواپیما تهران کیش به جزیره خواهند رسید.

 

گردشگری ایران

شما هم اگر به شهر تهران سفر کردید می‌توانید برای گشت و گذار در شهر از جاذبه‌های تاریخی و محلات قدیمی و پارک های بزرگ و زیبای آن بازدید کنید. پس از آن ‌می‌توانید به کاخ موزه های شهر که بیشتر آنها متعلق به زمان پادشاهان قاجار است سر بزنید و از شکوه و زیبایی آن دیدن کنید. بازدید از بازار بزرگ تهران نیز یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی و تاریخی تهران است که علاوه بر جنبه تاریخی که دارد، وجود انواع مغازه‌های قدیمی با اجناس مختلف بهترین مکان برای خرید سوغاتی است. پل طبیعت تهران و برج میلاد نیز از دیگر مکان‌هایی است که مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

کیش، بهترین مقصد برای سفر در فصل بهار

یکی از جزایر جنوبی ایران که از بهترین جاهای دیدنی ایران به شمار می‌رود و در فصل بهار و انتهای زمستان میزبان مسافران زیادی قرار می‌گیرد، جزیره‌ کیش است که با ساحل و آب زلال دریایش گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. تفریحاتی آبی هیجان‌انگیز، پارک‌های ساحلی، مراکز خرید مدرن و متنوع و همچنین وجود هتل‌های لوکس و باکیفیت از ویژگی‌های جزیره کیش است که مسافران را برای مسافرت بهاری پرهیجان آماده می‌کند. در پروازهای جزیره کیش، پرواز بلیط هواپیما کیش تهران جزو پرتقاضاترین مسیرها است. در فصل بهار می‌توانید با سفر به این جزیره از جاهای تاریخی آن مانند شهر حریره، روستای باغو و جزیره‌ی هندورابی دیدن کنید. البته کشتی یونانی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی آن به شمار می‌رود که چند سالی است مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم تجربه پرواز با پاراگلایدر، پاراسل سواری و اسکوتر زیر دریایی و همچنین فلای برد را از دست ندهید.

گردشگری ایران

قشم، شگفتی خلیج فارس

بزرگترین جزایر جنوبی ایران که از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است، جزیره قشم را می‌توان نام‌برد که در فصل‌های زمستان و بهار به دلیل آب و هوای خوب مورد بازدید قرار می‌گیرد. اگر قصد سفر از تهران را داشته باشید می‌توانید به راحتی با خرید بلیط هواپیما تهران قشم به این جزیره سفر کنید و چالش‌های مسافرت زمینی را کنار بگذارید. در این جزیره پس از استراحتی کوتاه می‌توانید برای تجربه تفریحات دریایی اقدام کنید. اگر قصد خرید دارید می‌توانید به پاساژ‌های جزیره قشم مانند سیتی سنتر یک و دو واقع در شهر قشم و یا به شهر درگهان و متنوع‌ترین مراکز خرید آن مراجعه کنید و از انواع برندها و اجناسی که مورد پسند شماست خریداری کنید. از جاهای دیدن قشم در مسافرت بهاری به جزیره می‌توان به دره‌ی ستارگان اشاره کرد که در شب‌ها نمای بسیار شگفت‌انگیزی از ستاره‌های آسمان را به نمایش می‌گذارد. جزیره‌ی زیبای هنگام که فاصله اندکی با قشم دارد نیز یکی از بهترین جاهایی است که ‌می‌توانید بازدید کنید و از دیدن دلفین‌های آب‌ های آن لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در تفریحات خود از قلعه پرتغالی‌ها و جنگل حرا نیز دیدن کنید.

مسافرت بهاری به رشت

یکی از بهترین انتخاب های شما برای مسافرت در بهار می‌تواند شهر رشت باشد. رشت مرکز استان گیلان است و به دلیل آب و هوای عالی و طبیعت سرسبزی که دارد بسیار مورد توجه مسافران در انخستین فصل سال قرار می گیرد. برای سفر به رشت از هر وسیله نقلیه‌ای می‌توان استفاده کرد. رشت به دلیل آب و هوای مرطوبی که دارد، در تابستان‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. در تابستان‌ها هوای گرم و مرطوب استان‌ها و شهرهای شمالی کلافه‌کننده است. بهترین زمان برای سفر به رشت اوایل بهار تا اواخر آن و همچنین اوایل پاییز که هنوز سرما کاملا آغاز نشده بسیار مناسب است. برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی رشت، دریاچه سراوان با طبیعت بکر بی‌نظیر و دریاچه جذابی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای گشت و گذار در آن باشد.

گردشگری ایران

شیراز، مقصدی جذاب برای مسافرت در بهار

از دیگر جاهای دیدنی ایران در بهار می‌توان به شهر زیبای شیراز، مهد فرهنگ و تاریخ کشور اشاره کرد. برای مسافرت بهاری خود خالی از لطف است که به شهر شیراز سر نزنید و از جاهای دیدنی آن به راحتی گذر کنید. طبیعت شیراز در فصل بهار دیدنی و غیر قابل وصف است. درختان پرتقال این شهر در فصل بهار با شکوفه‌هایشان عطری دل‌انگیز را در فضا ایجاد ‌می‌کنند. برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز، تخت جمشید را از دست ندهید. تاریخ کهن و اصیل ایرانی در آثار باقی مانده از تخت جمشید به خوبی نهفته شده است. حافظیه و سعدیه نیز جزو جاهایی است که مورد استقبال گردشگران در مسافرت بهاری به شیراز قرار می‌گیرد. باغ‌های این دو آرامگاه با فضای سرسبزش و بوی بهار نارنج خاطره‌ای زیبا از بهار را برایتان رقم خواهد زد.

گردشگری ایران

کرمانشاه، سفر به دل تمدن

کرمانشاه نیز یکی دیگر از بهترین مقاصد سفرهای بهاری است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعت بکر زیبایی را در خود جای داده است. در فصل بهار، زیبایی و سرسبزی کرمانشاه واقعا وصف ناشدنی است. با مراجعه به موزه پارینه سنگی می‌توانید از انواع سنگ‌ها و فسیل‌های مربوط به دوره‌ی پارینه سنگی ایران دیدن کنید. از دیگر جاهای دیدنی و تاریخی مهم و معروف کرمانشاه در مسافرت بهاری طاق بستان است که مربوط به دوران امپراتوری ساسانی است و به قرن چهارم میلادی تعلق دارد.

با ورود به این مکان با کتیبه‌ها و نقش‌های ایجاد شده از شاهان و سربازان ساسانی بر روی صخره‌ها مواجه خواهید شد. در این جاذبه تاریخی داستانی از تاج‌گذاری پادشاهان را خواهید دید. از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه کتیبه‌ی بیستون را می‌توان نام برد که بزرگ‌ترین کتیبه‌ی ایران است و به دستور داریوش هخامنشی نوشته شده است. برای بازگشت از سفر خود نیز می‌توانید از بازار نان برنجی این شهر برای خرید سوغات مانند کاک و انواع دیگر شیرینی‌ها بازدید کنید.

در انتها

با معرفی بهترین شهرهای ایران همراه شما بودیم. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از شهرهای شمالی و جزیره‌های جنوبی ایران را در فصل بهار با آب ‌و هوای دل انگیزش از دست ندهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.