| کد خبر: 254662 |

◄ محدوده تردد یوزپلنگ ها به دوربین کنترل سرعت مجهز می شود

تجهیز محدوده تردد یوز پلنگ آسیایی به دوربین کنترل سرعت و اعمال قانون برای رانندگان متخلف که سرعت تعیین شده در این محدوده را رعایت نکنند موجب دقت نظر و جلوگیری از تصادف یوزها با وسایط نقلیه خواهد شد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تلف شدن برخی از حیات وحش در تصادفات جاده ای، بر لزوم تجهیز محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی به دوربین های کنترل سرعت و اعمال قانون برای رانندگان متخلف در این محدود پرتردد تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد حمیدی، در جلسه بررسی وضعیت جاده میامی _ عباس آباد و چگونگی اجرای ادامه طرح فنس کشی به منظور حمایت از یوز پلنگ آسیایی  بر لزوم حفاظت از حیات وحش تاکید و اظهار کرد: حیات وحش ؛ خارج از اختیار انسانهاست و لذا برنامه ریزی ها باید به گونه ای صورت گیرد که خطری حیوانات و حیات وحش را تهدید نکند. 

معاون استاندار سمنان گفت: عدم ارائه برنامه جامع و کامل در موضوع مهم حفاظت از حیات وحش، موجب تحمیل هزینه فراوان برای کشور است.

وی افزود: لزوم اتخاذ تصمیم کارشناسی در بحث حفاظت از یوز پلنگ آسیایی امری ضروری و لازم است و می بایست این تصمیمات بر مبنای اظهار نظرات کارشناسی و بر مدار تخصصی صورت گیرد.

حمیدی گفت: ارائه طرح جامع و تخصصی با دیدگاه زیست محیطی و با محوریت حفظ حیات وحش، امری گره گشاست که موجب تعیین تکلیف تمام دستگاهها و مراجع موثر خواهد بود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تلف شدن یک یوز در حوالی عباس آباد در هفته گذشته افزود: به منظور ادامه امکان تردد حیات وحش در محور اصلی میامی - عباس آباد نیازمند ارائه طرح جامع و تخصصی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست هستیم که بر اساس آن ضمن تعیین اولویت بخشی اعتبارات مورد نیاز ، تمامی دستگاهها نیر بر محوریت آن اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: تجهیز محدوده تردد یوز پلنگ آسیایی به دوربین کنترل سرعت و اعمال قانون برای رانندگان متخلف که سرعت تعیین شده در این محدوده را رعایت نکنند موجب دقت نظر و جلوگیری از تصادف یوزها با وسایط نقلیه خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: توجیه و اطلاع رسانی مناسب به دامداران و عشایر محلی در خصوص چگونگی چرای دام و برخورد با حیات وحش امری لازم و ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه انسان عامل اصلی تخریب محیط زبست است و خطرات و تهدیدهای انسانی به مراتب بیشتر از آسیب های دام و احشام به محیط زیست است، گفت: فاز بندی طرح کارشناسی حفاظت از یوز پلنگ، جذب اعتبارات مورد نیاز و تدابیر حفاظتی در خصوص خوروهای عبوری باید با اولویت پیگیری شود.

معاون استاندار سمنان افزود: لازم است تا ستاد ساماندهی دام در ذخیره گاه های زیست محیطی با محوریت اداره کل حفاظت از محیط زیست تشکیل و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایر، فرمانداری و... ضمن تعامل مناسب با اداره کل محیط زیست ، نسبت به تشکیل جلسات ماهیانه با هدف بررسی مسائل ذخیره گاه ها ، تشکیل شود. 

وی گفت: آگاه سازی و ایجاد حساسیت در جوامع محلی نسبت به حفاظت از محیط زیست و مناطق مهم حفاظت شده  و ارائه طرح یکپارچه تا تحقق اهداف امری کاملا ضروری و لازم الاجراست. 

حمیدی تاکید کرد: باید از ظرفیت فعالان محیط زیست به عنوان حافظان محیط زیست و نگهبانان حیات وحش، به نحو مناسب استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    اصلا این جاده میامی همه رو گیج کرده، یوزها سرعتشون بیشتر از ۱۱۲ کیلومتر میشه.اگه دوربین خراب شد و مجبور به حضور فیزیکی برای جریمه کردن اونها، خدایی ناکرده ممکنه مامورین عزیز رو با سانفرانسیسکو اشتباهی بگیرند. اخه پارسال واسه خودم پیش امد، داشتم فیلم میگرفتم ازشون،آخی، من دیدم دستم میلرزه ولی باور نکردم تا زمانی که دیدم از کنارم آروم با یه لبخندی ملیح، گفت: خسته نباشی!!!! یوزه ایرانی هستش دیگه!! زبون فارسی هم چند کلامی بلده دیگه. اینم از حیات وحش ایران عزیزمون.