| کد خبر: 253312 |

پیشرفت ۶۰ درصدی پایش مکانیزه رویه راه­ های شریانی و اصلی کشور

دور چهارم پایش وضعیت رویه راه­ های شریانی با پیشرفت حدود ۶۰ درصد توسط دو اکیپ مجهز به تجهیزات مکانیزه و با همکاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و شرکت­ های دانش بنیان توسعه سامانه، در حال انجام است.

تین نیوز

دور چهارم پایش وضعیت رویه راه­ های شریانی با پیشرفت حدود ۶۰ درصد توسط دو اکیپ مجهز به تجهیزات مکانیزه و با همکاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و شرکت­ های دانش بنیان توسعه سامانه، در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این مطلب اظهار داشت: انتقال و به کارگیری فناوری­ های جدید و مدیریت داده محور از دستاوردهای دانش مبنای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ­ای است که همگام با کشورهای توسعه یافته، به دانش توسعه سامانه های مدیریتی پیشرفته از جمله سامانه مدیریت روسازی، سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی، سامانه جامع راهداری، سامانه ایمنی راه های کشور دست یافته و امروز مجموعه­ ای پیشرفته از سامانه­ های پیشتیبان تصمیم گیری، مبنای برنامه­ ریزی و اجرای پروژه های راهداری کشور قرار گرفته است.

وی هدف از انجام دور جدید پایش مکانیزه راه های کشور را به روزرسانی شاخص­ های کلیدی رویه راه­ ها و اطلاع از آخرین وضعیت شاخص سلامت زیرساخت­ های راه برای حدود ۷۰ هزار کیلومتر - خط از محورهای شریانی و اصلی کشور برشمرد که از ابتدای آبان ماه سال جاری به رغم شرایط ویژه جوی، برداشت ۴۰ هزار کیلومتر از راه ها در ۱۹ اداره کل به پایان رسیده است.

وی افزود: اطلاعات محورهای شریانی و اصلی ادارات کل کرمان، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، شاهرود، سمنان، بوشهر، خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، لارستان، ایرانشهر و قزوین با دستور معاونت راهداری و پشتیبانی دفتر نگهداری راه­ ها و ابنیه فنی و همکاری شایسته ادارات کل راهداری و حمل­ و ­نقل جاده­ ای استان­ ها تکمیل شده و نتایج تحلیلی آنها در سامانه یکپارچه مدیریت زیرساخت­ ها به صورت مرحله ای در حال بارگذاری است.

ذاکری با بیان قابلیت­ های جدید طراحی شده در سامانه، افزود از ابتدای دی ماه سال جاری دسترسی جامعه علمی و دانشگاهیان به بانک اطلاعات رویه راه ها نیز به منظور انجام امور تحقیقاتی، مطالعاتی و توسعه دانش تخصصی و فعالیت های نوآفرینی از طریق سایت سازمان راهداری به نشانی www. rmto.ir درگاه کاتالوگ آزاد یا از طریق سایت مرکز آموزش، مطالعات و نوآوری به نشانی www.tc.rmto.ir امکانپذیر شده و در دسترس کلیه محققان قرار دارد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی همچنین خاطر نشان کرد: پیش بینی می­ شود بر اساس برنامه­ ریزی­ های صورت گرفته تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲، برداشت اطلاعات دور چهارم راه های شریانی در کشور به پایان خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.