| کد خبر: 253255 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در غرب، شمال‌غرب و جنوب

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش ها در کشور نسبت به وقوع بهمن، کولاک برف، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در مناطق شهری و جاده های کوهستانی هشدار داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش ها در کشور نسبت به وقوع بهمن، کولاک برف، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در مناطق شهری و جاده های کوهستانی هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی   وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال خوزستان، بارش باران، وزش باد و رعدو برق دارند که در ارتفاعات بارش ها به شکل برف است. امروز شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی و مناطق غربی استان های کرمانشاه و کردستان امروز بارش ها شدت بیشتری دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا گسترده سامانه بارشی کل نوار غربی کشور را دربرمی گیرد، افزود: فردا بارش ها در دامنه های جنوبی البرز، مناطقی از اصفهان همراه با کاهش توامان دما است که این شرایط به ویژه در مناطق شمال غرب محسوس است.

رفیعی توضیح داد: با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، سواحل شمالی و همچنین خراسان شمالی بارش و کاهش دما دارند. آب های دریای خزر مواج پیش بینی شده است و در استان های کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی چهارمحال وبختیاری، شمال تهران، البرز و قزوین، بارش ها شدت بیشتر دارد.

وی با توجه به آغاز بارش ها و تداوم آنها نسبت به لغزندگی جاده ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه ها هشدار داد و گفت: در مناطق کوهستانی بارش ها به شکل برف است که کولاک برف و وقوع بهمن نیز برای آن مناطق پیش بینی شده است.  

رفیعی در ادامه هشدارهای هواشناسی اعلام کرد: پیش بینی خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی در مناطق پربارش وجود دارد.

وی گفت: امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان، پدیده وزش باد شدید، مورد انتظار است که این شرایط در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید خواهد شد.

رفیعی با اعلام اینکه بارش ها به تناوب تا روز جمعه تداوم دارد، افزود: برای تهران امروز آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت ۲۴ و کمینه دما ۱۲ درجه است. بارش ها از فردا آغاز می شود که در برخی ساعات رگبار و رعدو برق برای تهران پیش بینی شده است.

به گفته وی، سردترین منطقه امروز بویین و میان دشت با ۶ درجه زیرصفر ثبت شد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.