| کد خبر: 253151 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش دما در استان های ساحلی/ احتمال بارش باران امروز در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز دوشنبه، گفت: از بعد از ظهر امروز تا اواسط هفته وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما را در استان های ساحلی خزر شاهد خواهیم بود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز دوشنبه، گفت: از بعد از ظهر امروز تا اواسط هفته وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما را در استان های ساحلی خزر شاهد خواهیم بود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز شنبه ۱۳ اسفند و روزهای آتی پرداخت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان های کرمانشاه، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش های پراکنده رخ می دهد و فردا در بیشتر مناطق کشور جو آرام است.

رفیعی خاطر نشان کرد: سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه از سمت غرب وارد کشور می شود و به تدریج غرب، استان های آذربایجان های غربی و شرقی، کرمانشاه و شمال ایلام را در بر می گیرد.

وی افزود: روز سه شنبه گستره بارش ها غرب و جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از استان های اصفهان و کردستان هم از این بارش ها بهره مند می شوند و با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش ها در استان های گیلان، مازندران و گلستان هم شروع خواهد شد که بارندگی ها در قسمت های شرقی استان خورستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی شدت بیشتری خواهد داشت.

رفیعی خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه سامانه بارشی ضمن شدت یافتن، در شمال شرق کشور هم تاثیر می گذارد و از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما را در استان های ساحلی خزر شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه شنبه تا جمعه هم با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، کاهش محسوس دما در این مناطق رخ می دهد و آب های دریای خزر هم با توجه به این شرایط روز سه شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

رفیعی وزش باد در سه روز آینده را شدید اعلام کرد و گفت: در نیمه غربی کشور احتمال پدیده گرد و خاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی آب و هوای تهران برای امروز را در ساعات بعد از ظهر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده اعلام کرد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۰ درجه بالای صفر و کمینه دما هم به ۱۲ درجه بالای صفر رسید و فردا هم ۱۱ درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.