| کد خبر: 253064 |

خودروها و موتورسیکلت های هیبریدی مالیات بر ارزش افزوده نمی پردازند

دادود منظور با صدور بخشنامه ای، موضوع مالیات برارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های تولید داخل و وارداتی برقی وتمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸)این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

تین نیوز

داود منظور با صدور بخشنامه ای، موضوع مالیات برارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های تولید داخل و وارداتی برقی و تمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸)این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشنامه ابلاغی «داود منظور» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به اداره های کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: با عنایت به تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های برقی و تمام برقی (هیبرید پلاگین) به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض شماره گذاری وسائط نقلیه نیست. در این راستا نظر معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت به موجب نامه شماره ۱۱۲۵۷۳۴۵ مورخ ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر برای اجرا ارسال می شود:

«انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های تولید داخل و وارداتی برقی از نوع هیبریدی و هیبرید پلاگین و تمام برقی مشمول تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرند.»

 

لازم به توضیح است که ماده 28 و تبصره 2 آن بصورت زیر می باشد:

ماده ۲۸‌- شماره‌گذاری انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت، براساس رتبه انرژی آنها، که به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، طبق نرخ‌های مندرج در جدول زیر مشمول مالیات و عوارض سبز می‌باشد. مأخذ مالیات و عوارض موضوع این ماده، قیمت فروش کارخانه در مورد تولیدات داخلی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودروهای وارداتی است.

تبصره ۲- خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های برقی و تمام برقی(هیبرید پلاگین) به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض موضوع این ماده ‌نمی‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    ظاهرا تيتر اشتباه است
    قانون گذار تشخیص معافیت برخی خودروها را بر عهده صمت گذاشته،
    صمت هم با ابلاغیه خود همگی آنها را مشمول قانون يعنی معافیت مالیاتی نموده است.