| کد خبر: 252952 |

حل معضل ترافیک شهر و روان سازی حمل و نقل عمومی در بودجه مصوب شهرداری همدان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان با سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان با سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «مجتبی حمزه رستگار» اظهار داشت: توجه ویژه به حل معضل ترافیک شهر و روان سازی حمل و نقل عمومی، تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین رویکردهای اجرایی بودجه مصوب شده برای سال آینده است.

وی، تامین و خرید اتوبوس، میدل باس ( از نظر ظاهری شبیه اتوبوس با ابعادی کوچکتر) و زیرساخت ها، پروژه بازسازی اتوبوس ها، مطالعه، طراحی و اجرای فاز اول سامانه اتوبوس تندرو (BRT)، حمایت در طرح نوسازی و بازسازی تاکسی و پیاده سازی سیستم حمل و نقل سبک از ویژگی های بودجه مصوب شده شهرداری است.

حمزه رستگار با بیان اینکه طرح تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار در شهر همدان با توجه به مشکلات ترافیکی بسیار با اهمیت است، افزود: در بودجه شهرداری تکمیل و پایان احداث پارکینگ آقاجانی بیگ و تملک زمین برای اجرای پارکینگ پشت تالار مرر و سایر مناطق پیش بینی شده است.

جذب سرمایه گذار و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان با اشاره به نقاط قوت بودجه مصوب سال آینده شهرداری همدان، بیان کرد: در تهیه و تدوین پیوست عدالت بودجه از توان علمی اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مدیران مجموعه شهرداری برای اولین بار در سطح شهرداری همدان استفاده شده است.

حمزه رستگار با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری همدان تدوین مدل بودجه براساس خزانه داری و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام شد، ادامه داد: شیوه نامه تخصیص و تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت ها و سیاست های شهرداری و ابلاغی شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

وی توجه به حوزه سرمایه گذاری را از ویژگی های مهم بودجه سال آینده شهرداری دانست و افزود: جذب سرمایه گذار و افزایش درآمد پایدار شهری جزو اولویت های مدیریت شهری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مطالعه، طراحی و اجرای پروژه های بزرگ شهری مانند پل میدان مدرس و پل میدان امام حسین و توجه به محله محوری در بودجه شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و نشست ها و طرح بهبود و بهسازی مراکز فرهنگی با محوریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب لحاظ شده است.

حمزه رستگار با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های شهرداری هوشمند و الکترونیک، اظهار داشت: استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات، پروژه ها و صرفه جویی در هزینه ها، اجرای سامانه جامع نیروی انسانی، توسعه سامانه های مدیریت برنامه و بودجه، توسعه نرم افزار جامع شهرسازی، نوسازی، املاک و درآمد، سامانه جامع حقوقی، نظام پیشنهادها و آموزش و پژوهش از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی سال آینده است.

توجه به گردشگری، بافت تاریخی و توسعه ورزش همگانی

وی تحقق سیاست های گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان را ضروری دانست و گفت: بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، و شورای اجتماعی محلات ۲۴۶ درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر همدان و بناهای واجد ارزش، گسترش فضاها و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را جزو رویکردهای اصلی مدیریت شهری دانست.

وی، ضرورت سرمایه گذاری و پیش بینی بودجه مشارکتی از طریق سرمایه گذاری بخش عمومی و خصوصی، طرح توسعه و نگهداری فضای سبز شهری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش آبیاری فضای سبز، اهتمام به همگانی کردن ورزش، بهبود و بهسازی فضاهای ورزشی همگانی را از دیگر اقدامات اجرایی سال آینده شهرداری همدان عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.