| کد خبر: 252826 |

۷۵ درصد کریدور بزرگراهی غرب کشور در کرمانشاه زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با تلاش های صورت گرفته از مجموع ۱۵۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون حدود ۷۵ درصد زیر بار ترافیکی رفته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با تلاش های صورت گرفته از مجموع ۱۵۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون حدود ۷۵ درصد زیر بار ترافیکی رفته است.

 مهرداد آهکی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می کند که حدود ۱۵۰ کیلومتر از این شبکه حمل و نقل جاده ای در استان کرمانشاه قرار دارد.

وی یادآور شد: این کریدور در استان کرمانشاه از کامیاران شروع شده و پس از عبور از سه راهی قزانچی از طریق کنارگذرهای غربی و شرقی کرمانشاه به سمت هرسین و نور آباد ادامه یافته و سپس به آزادراه خرم آباد و پل زال متصل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اینک قطعه کامیاران به قزانچی به اتمام رسیده و تنها تقاطع غیر همسطح آن باقی مانده است که در حال تکمیل است.

آهکی یادآور شد: پس از آن کنارگذر غربی قرار دارد که جزو پروژه های تمام شده تلقی می شود و در ادامه کنارگذر شرقی است که این قطعه نیز به اتمام رسیده است و تنها ۲ قطعه ۱۰ و پنج کیلومتری در مجموع از آن باقی مانده است.

برای تکمیل کریدور غرب کشور در استان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وی با بیان اینکه قطعه هرسین به نور آباد هنوز آغاز نشده است و جزو طرح هایی است که در سفر رییس جمهور مصوب شده است افزود: در صورت تامین اعتبارات که میزان آن ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است این کریدور به طور کامل در این استان در مدت ۲ سال به پایان خواهد رسید.

آهکی با اشاره به اینکه این کریدور از استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می کند ادامه داد: اتمام این طرح بزرگ نقش مهمی در توسعه مناطق واقع در مسیر به دلیل تسهیل در دسترسی به مناطق مهم اقتصادی، تجاری، تفریحی، گردشگری و محرومیت زدایی منطقه خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر، کاهش ترافیک جاده ای و آلودگی محیط زیست ، پایین آمدن هزینه های حمل و نقل و برقراری ارتباط با مراکز اقتصادی را از دیگر مزایای کریدور غرب کشور عنوان کرد.

کریدور بزرگراهی غرب و مکان دسترسی استان های غربی کشور به بازار اروپا

وی یادآور شد: با تکمیل این کریدور همچنین یک موقعیت ممتاز تجاری و مبادلاتی برای استان های نوار غربی کشور و همچنین یک امکان ارتباط مناسب بین استانی و دسترسی مناسب از طریق کامیاران - سنندج به بازار همسایه های شمالی ایران در حاشیه دریای خزر، بازار اروپا از طریق ترکیه و همچنین از طریق هرسین - خرم آباد به کشورهای جنوب خلیج فارس ایجاد می شود که از نظر اقتصادی دستاوردهای بسیار خوبی خواهد داشت.

مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن نیز در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می شود.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است؛ این استان به لحاظ جغرافیایی در مرکزیت شهرهای بزرگ غرب ایران همچون خرم آباد، همدان، ایلام و سنندج واقع شده و با هر کدام از این شهرها حدود ۲ ساعت فاصله زمانی دارد از اینرو تقویت زیرساخت های این محورهای مبادلاتی و مسافری یکی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.