| کد خبر: 252802 |

احتمال تاخیر در پروازها به دنبال وزش باید شدید و خیزش گرد و خاک

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سامانه افزایش گرادیان فشاری از روز پنج‌شنبه هفته جاری تا روز شنبه موجب رخداد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک می‌شود.

منطقه اثر این سامانه روز پنج‌شنبه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، تهران، شمال فارس، مرکزی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و جنوب اصفهان اعلام شده است.

روز جمعه تمرکز این سامانه در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، فارس و شمال سیستان و بلوچستان است.

این سامانه روز شنبه شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، جنوب تهران، شمال قم و شمال شرق اصفهان را در بر می‌گیرد.

وزش باد شدید با خطراتی مثل احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و نهال‌ها، احتمال کاهش کیفیت هوا ، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز همراه است و می‌تواند در نقاط کوهستانی و برفگیر موجب سقوط بهمن شود.

لازم است هموطنان ضمن احتیاط در تردد به پرهیز از صعود به ارتفاعات و عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره بپردازند.

استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و محدودیت و احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و کویرپیمایی از سوی سازمان هواشناسی توصیه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.