| کد خبر: 252526 |

بهره برداری از نخستین پارکینگ طبقاتی شهرداری تهران با امکان شارژ خودروهای برقی

نخستین پارکینگ طبقاتی شهرداری در منطقه۸ (شهید مدنی) با امکان شارژ خودروهای برقی، مخزن ذخیره آب ۱۵۰۰متر مکعبی، بوستان امدادگران و بوستان ۸۴۰ متری محله لشکر افتتاح و پروژه های خدمات اجتماعی و محیط زیستی منطقه ۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.

تین نیوز

نخستین پارکینگ طبقاتی شهرداری در منطقه۸ (شهید مدنی) با امکان شارژ خودروهای برقی، مخزن ذخیره آب ۱۵۰۰متر مکعبی، بوستان امدادگران و بوستان ۸۴۰ متری محله لشکر افتتاح و پروژه های خدمات اجتماعی و محیط زیستی منطقه ۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در سی و یکمین پویش افتخار و امید از افتتاح و بهره برداری از ۵ پروژه احداثی (غیرمستمر) در منطقه هشت خبر داد و گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای ارتقاء بهره وری زیرساخت های شهری، اجرای پروژه احداثی را در دستور کار قرار داد و بر همین اساس صبح امروز ( ۲۶ بهمن) پروژه های پارکینگ طبقاتی شهید مدنی، مخزن ذخیره آب بوستان امدادگران، بوستان شهید خرمی شاد، پروژه جمع آوری آب های سطحی خیابان بخت آزاد و مددسرای بانوان افتتاح شد.

این مراسم با حضور جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این منطقه برگزار شد.

فاطمه تنهایی در افتتاحیه پارکینگ عمومی شهید مدنی که بعد از گذشت ۳ سال عملیات عمرانی آن در محله لشکر این منطقه به پایان رسید، گفت: محله لشگر از محلات کم برخوردار منطقه ۸ تهران بوده و ترافیک و نبود جای پارک یکی از معضلات شهروندان این محله است.

وی ادامه داد: در دوره گذشته این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که توسط مدیریت شهری این دوره، افتتاح و به بهره برداری رسید.

تنهایی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی را یکی از مهمترین و به روزترین تجهیزات و امکانات پارکینگ عمومی شهید مدنی دانست و تصریح کرد: این پارگینگ در دو طبقه منفی یک و منفی دو در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع احداث و امکان پارک برای ۶۰ خودرو فراهم شده است.

وی با اشاره به فضای سطحی پارکینگ مدنی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده در فضای بالای پارکینگ، فروشگاه شهروند ساخته خواهد شد که با وجود تره بار شهید علیجانی و وجود پارکینگ یک بسته کامل خدماتی خواهیم داشت.

شهردار منطقه هشت همچنین از افتتاح بوستان ۸۴۰ مترمربعی شهید خرمی شاد به عنوان سومین بوستان محله سبلان خبر داد و گفت: هدف از احداث و این بوستان، افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی مفرح با امکانات متنوع برای شهروندان و کودکان در محله کم برخوردار است.

وی گفت: با افزایش سرانه های فضای سبز ضرورت ساماندهی، نگهداری و آبیاری این فضاها یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری منطقه است که در این راستا بازسازی و مرمت قناتها، لایروبی مسیل ها و ساخت مخزن آب برای جمع آوری آب های سطحی و آبیاری قطره ای در دستور کار قرار گرفت و جمع آوری آب های سطحی نهر خیابان شهید بخت آزاد با بهره گیری و لوله گذاری پلی اتیلنی در ۱۶۰۰  مترطول انجام شد.

تنهایی ادامه داد: بخش شمالی بهسازی و جمع آوری شبکه های آب های سطحی خیابان بخت آزاد نیز تا پایان سال انجام خواهد شد و در حال حاضر در بخش جنوبی خیابان فاضلاب تمام مراکز تجاری و مسکونی به شبکه فاضلاب شهری متصل شده و در این خیابان شاهد نازیبایی های قبل نیستیم.

شهردار منطقه ۸  همچنین از افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۵۰۰ متر مکعبی بوستان امدادگران با هدف استفاده بهینه از سفره ها آب زیر زمینی خبر داد و ادامه داد: این مخزن در کوتاه ترین زمان و در حدود ۷۰ روز به پایان رسید و آب مورد نیاز این مخزن از قنات مهدی آباد که جزء قنات های پر آب شهر تهران است تامین و مساحتی حدود ۳۴ هکتار را تحت پوشش قرار می دهد و سالانه ۲۰۰ میلیون صرفه اقتصادی خواهد داشت.

تنهایی همچنین به احداث پروژه مددسرای بانوان اشاره کرد و افزود: شهرداری علاوه بر سازمانی خدماتی، وظیفه ارائه خدمات اجتماعی به شهر و شهروندان را هم دارد بر همین اساس، مددسرای بانوان منطقه ۸ مجموعا در ۱۰۰۰ مترمربع و چهار طبقه ۸ واحدی و اتاق هایی با کاربری و خدمات ویژه بانوان و اتاق های اختصاصی ویژه مادر و کودک، پناهگاه مددجویان در چهار فصل سال است.

جلال بهرامی معاون شهردار تهران نیز در آیین افتتاحیه پارکینگ طبقاتی شهید مدنی از آمادگی و همکاری معاونت حمل و نقل با شهرداری منطقه ۸ در موضوع تملک زمین برای ساخت پارکینگ در این منطقه خبر داد و گفت: این پارکینگ اولین پارکینگ شهرداری در منطقه ۸ است و پارکینگ های محلی از اولویت های مدیریت شهری است و با تامین پارکینگ در محلات بافت فرسوده تردد شهروندان در محلات خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مهدی گلشنی مدیرکل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: تلاش مدیریت شهری این است که با شناسایی فضاهای مناسب در اشکال مختلف برای ساخت پارکینگ ها اعم از طبقاتی و روباز و... فضاهای مناسب برای پارک خودروها فراهم شود، بر همین اساس تاکنون ۵ نقطه در منطقه۸ تهران شناسایی شده است و سی ویکمین پویش افتخار و امید شهرداری تهران به برکت خانواده های شهیدان گلشن دوست، آدینه بند، خرمی شاد و حضور معتمدین محلی منطقه۸ تهران برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.