| کد خبر: 252498 |

دادگاه عربستان حکم نهایی فاجعه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه را صادر کرد

منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند، دادگاه تجدید نظر جنایی عربستان سعودی حکم نهایی متهمان فاجعه حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در سال ۱۳۹۴ را صادر کرد.

تین نیوز

 منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند، دادگاه تجدید نظر جنایی عربستان سعودی حکم نهایی متهمان فاجعه حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در سال ۱۳۹۴ را صادر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه «عکاظ» عربستان سعودی گزارش داد، دادگاه تجدید نظر جنایی این کشور، شرکت بن لادن را به دلیل سهل انگاری و نقض قوانین ایمنی به پرداخت ۲۰ میلیون ریال سعودی (۵.۳ میلیون دلار) جریمه نقدی محکوم کرد.

بر اساس رأی دادگاه تجدید نظر، شرکت بن لادن در این پرونده به پرداخت دیه محکوم نشده است.

همچنین سه متهم این پرونده پس از احراز قصور و نقض قوانین ایمنی، به ۶ ماه حبس و پرداخت ۳۰ هزار ریال سعودی جزای نقدی و چهار نفر دیگر به سه ماه حبس و پرداخت ۱۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

روزنامه عکاظ به نقل از منابع آگاه نوشته است که این احکام قطعی تلقی می شود مگر این که درخواست تجدید نظر به دیوان عالی کشور طبق روال معمول ارائه شود.

جرثقیل در طی پروژه توسعه مسجد الحرام در روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ همزمان با مراسم حج در محوطه «بیت الله الحرام» سقوط کرد که در اثر آن ۱۱۱ نفر از جمله حجاج کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند و ۲۳۸ تن دیگر نیز زخمی شدند. در مهر ماه همان سال نیز حادثه «منا» روی داد.

مقامات سعودی باد شدید و توفان را عامل سقوط این جرثقیل عنوان کردند.

گروه بن لادن از شرکت های بزرگ در عربستان است که در سال ۱۹۳۱ توسط محمد بن لادن پدر اسامه بن لادن سرکرده سابق سازمان تروریستی القاعده تاسیس شد.

در این فاجعه که در سالروز حادثه یازدهم سپتامبر به وقوع پیوست ۱۱ تن از حجاج ایرانی جان خود را از دست دادند و ۱۵ تن دیگر از آنان زخمی شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.